xxx

Marketing praktikák, marketingötletek, módszerek, technikák a marketingstratégiához, és marketing-szövegíráshoz
a hatékonyabb vevőszerzés érdekében. Segítek, csak kérdezzen bátran dolgozzunk együtt az Ön stratégiáján!

Nov24

A legjobb stresszkezelő eszköz a türelmetlen vevőkkel szemben

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírásmarketingkommunikációkommunikáció

Érezhette-e már egyszer is az Ön vevője, hogy cége "eltűnt" egy kis időre a szeme elől?

Még csak nem is annyira, hogy ne lett volna elérhető. Hanem: hagyta-e egyszer is, hogy elteljen úgy 1-3 nap, hogy a folyamatban lévő megrendelése teljesítéséről nem kapott információt a vásárlója?
Biztosan  megvan minderre az érthető magyarázata, de a vevők ezt - saját nézőpontjaikból  - nehezen fogadják el.

A vevőkben sok-sok elvárás, és ezek mentén - sokszor jogosan, másszor nem - türelmetlenség is munkál. Ez persze a választott termék árával vagy értékével egyenes arányban nő. Minél több pénzt fizetnek ki egy termékért, annál nagyobbak az elvárásaik a kiszolgálást illetően is. Mindez teljesen jogos és érthető is.

A vállalkozás akkor van jó úton, ha elfogadja ezt a tényt, és mindent megtesz azért, hogy a vásárlók türelmetlenségét kezelni tudja, elvárásaiknak megfeleljen, sőt: egy kicsivel mindig többet is nyújtson ezeknél.

Már 19 éve foglalkozom KKV marketingstratégiákkal, értékesítéssel és marketinggel, és mindig azt láttam, hogy a vállalkozások egyik legalapvetőbb feladata a sikerhez vezető úton az, ha a vevőit korrekt módon, mindenről tájékoztatja.

Miért és miről tájékoztassa a leendő és meglévő vevőit a vállalkozás?

Vajon mennyivel növelheti hitelességét, ha szán erre időt, energiát, sőt: egy automatizált rendszert?

(A képet a KFC egyik étterménél készítettem egy budapesti plázában. A "Hogy áll a rendelésed?" világító falon nyomonkövethettük - sorban állás közben - hogy mi történik a rendelésünkkel, és vajon, mennyit kell még várnunk addig, míg kézhez kaphatjuk az ételünket!)

A legjobb stresszkezelő eszköz a türelmetlen vevőkkel szemben

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov22

Rossz terméket egy jó marketinggel csak megbuktatni lehet

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírás

Miért tud tönkre tenni egy "rossz terméket" a "jó marketing?"

A termék a marketing által a fókuszba kerül. Ha nem érdemes azokra az elismerésekre, amit a hirdetésekben társítottak hozzá, akkor csak felerősödik a termék hiányossága. Ez történik egy izgalmas, jól célzott hirdetés hatására. 

Vagyis, ha a termékkel kapcsolatos ígéret túl nagy, vagy túlzottan elrugaszkodott, akkor a vásárlók elvárásai is nagyok lesznek. Amikor ezt a termék végül nem képes teljesíteni, akkor a vásárló csalódik.

A csalódott vásárló 3 dolgot tehet:

  • reklamál,
  • nem vásárol többet
  • vagy / és másoknak is elmeséli a rossz tapasztalatát

A képen látható MIZO tejtermék nem rossz termék. Egészen biztosan finom és különleges is. Mindössze illusztráció a következő sztorihoz...

Rossz terméket egy jó marketinggel csak megbuktatni lehet

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov14

Miért hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírástartalommarketingcontent marketingblogoláshírlevél

Tartalommarketing, content marketing a KKV marketingstratégia középpontjában

Mit vállal a cég  a marketingjében: sokat költ, vagy inkább sokat dolgozik?

Nem lényegtelen kérdés.
Mert ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag láblógatva, akkor azért mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetéseket, akciókat, rendezvényeket finanszírozni nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a cég szinte nem is érintkezik eléggé a vevőivel. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek - ha jól mérte fel a cég a vevői igényeit.  

A másik megoldásban: a cég azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran érintkezik a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepcióra igaz. Ha Ön úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan, és kevesebbet költve, előbb-utóbb nagyon szép eredményeket fog elérni.

A tartalommarketing az a marketingstratégia terület, ami nem csak divatos, hanem egyszerre több hasznot is hoz a cégnek!

Olvasson tovább!

Miért hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov09

Gyerekmentes hotel - Mire jó egy jó pozicionálás?

Címkék: pozicionálásmarketingstratégiamarketinggyerekmentes hotel

Marketingstratégia KKV-knak

Nemrég a ráckevei Duna Relax & Event Hotel**** (korábban: Kék Duna Wellness Hotel) gyerekmentes hotellé változtatta a pozicionálását. Ezzel a hotel jó kis témát adott nem csak a szakmai médiának, hanem még az országos csatornáknak is. Foglalkozott vele az Origó, az Index, a Class Fm, de már TV műsorok is.

Vajon milyen a közönség megítélése?
Hogyan lovagolhatta meg a hotel ezt a nagy nyüzsgést?
Milyen visszhangot vált ki ez a marketing és új pozicionálás a szakmából?

Gyerekmentes hotel - Mire jó egy jó pozicionálás?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jún26

Szórólap-kritika: ilyen volt - milyen legyen?

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketingeszközonline marketingoffline marketingszórólapszövegírásmarketing-szövegírás

A szórólap egy halott marketingeszköz? 

Nem hinném!
Persze, az online marketingeszközök tarolnak az offline eszközökkel szemben - mérhetőek, olcsóbbak, változtathatóak, nyomon követhetőek  - azonban még mindig igaz az, hogy akkor JÓ a MARKETINGSTRATÉGIA, ha azzal az adott vállalkozás célcsoportja a lehető legeredményesebben elérhető a legalacsonyabb költségek mellett.

Ehhez nélkülözhetetlen tisztában lennünk azzal, hogy mit akar a célcsoport, mi van a gondolataiban és nem utolsó sorban: milyen vásárlási- és döntési folyamatokon keresztül választ végül egy terméket, üzletet vagy szolgáltatót.

Sok olyan üzlet vagy vállalkozás van, akiknél az offline markeingeszközök adott esetben jobban megtérülnek, vagy több vevőt hoznak, mint az online eszközök.

(Például egy ipari elektromos hajtóműveket forgalmazó vállalkozásnak a facebookon aligha lesz 100 ezres lájktábora. De a sarkon lévő pékség is feleslegesen nyomogatja a google adwords gombjait, neki a helyi offline eszközök között akad eredményesebb is. Nem "divatból" választunk marketingeszközt a stratégiához, hanem mindig a szerint, hogy tudjuk a lehető leghatékonyabban megszólítani, megkínálni a célcsoportot)

Eképpen megvizsgáltam egy bababolt szórólapját, és mert tudom, hogy szeretik az emberek látni, miből mi hozható ki, ezt meg is osztom.

Ezen a példán keresztül sokkal könnyebb lesz megérteni azt is, hogy a szórólap hatékonysága mennyire függ attól, milyen a tartalma, milyen az üzenete és hogy mindez milyen grafikával került terítékre!

Szórólap-kritika: ilyen volt - milyen legyen?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jún21

Milyen marketing kell új üzlet nyitásához?

Címkék: marketingmarketingtudatosságmarketing tudatosságmarketingszövegmarketing szövegírásmarketingstratégiamarketingeszközúj üzletmolinóoffline marketing

2 új üzlet is felpörgött az elmúlt 2 hónapban itt a közelünkben. Figyeltem a marketingjüket - OFFLINE - eszközöket használtak, és nem tudtam nem-észrevenni, hogy mennyire tarolnak.

Offline marketingeszközök a marketingstratégiában 2015-ben???
Mi az, ami ilyen látványos eredményt produkált?

Már-már hajlamosak vagyunk legyinteni a régi jó offline marketingeszközökre, pedig a marketingstratégia akkor jó, ha tökéletesen figyelembe veszi a célcsoport igényeit, és képes odatenni az információkat a lehetséges vevők orra elé - járjanak bárhol - és úgy, hogy azzal tökéletes hitelességgel üzenje: "nálam a megoldás a vágyaidra, problémáidra, igényeidre!" 

Milyen marketing kell új üzlet nyitásához?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Feb22

Tukmál vagy nem tukmál?

Címkék: marketingmarketing szövegírástukmálástukmálós marketingszövegmarketingstratégiavevőszerzővevőszerzésholisztikusholisztikus marketingholisztikus marketing szövegírásNémethi Erika

"Jaj, azt nem akarom, hogy tukmáljon a marketingszövegem!", vagy másik nézőpontból: "Utálom a tukmálást! Úgysem veszek semmit!"

Hát, ez az!

Ezen a vonalon eltöprengtem:

1. Vajon, mit értünk valójában "tukmálás" alatt?

2. Mit gondol Ön, ha Önnek tukmálnak? ... és miért ódzkodik attól, hogy vállalkozóként Ön "tukmáljon"?

3. Mégis, hogyan csináljuk jól az értékesítést - vagy marketing szövegírást - hogy a tukmálás érzését jó messzire elkerüljük?

(Ez a kép tetszik...) :)

Tukmál vagy nem tukmál?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jan18

Keressen sok pénzt azzal, amit csinálni szeret!

Címkék: marketingmarketing szövegírásmarketingszövegmarketingstratégiavevőszerzővevőszerzésholisztikusholisztikus marketingholisztikus marketing szövegírásNémethi Erika

HOLISZTIKUS MARKETING és HOLISZTIKUS MARKETING SZÖVEGÍRÁS TRÉNING

Előfordul a vállalkozásával, hogy egy-egy nap tömegével esnek be az új vevők, míg máskor napokig semmi érdeklődés, és mintha a fű se nőne, egyszerűen nem történik semmi?

Keresi az okokat, agyal, töpreng, bújja a statisztikákat, de úgy tűnik: nincs magyarázat?

Mégis van? Vajon mi okozza, hogy egyszer így, egyszer úgy...? Vajon mire nem gondolt? Mi az, amit kifelejtett, nem vett számításba? Hogyan aknázhatná ki mindezt?


Mi az, hogy holisztikus? Ez valami "EZÓS BAROMSÁG?"

Olvasson tovább! :) 

Keressen sok pénzt azzal, amit csinálni szeret!

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov23

Hogyan hasznosítsa a Van Damme - Volvo reklám tapasztalatait egy KKV?

Címkék: reklámvideóvideóreklámvideófilmVan DammeVolvo reklámmarketingstratégiamarketingvideóüzenetekMÉM

Újabb marketingstratégia: ezúttal egy recept a reklámvideók készítéséhez:

Megjelent, és azonnal futótűzként terjedt az interneten (a közösségi médiában különösen) a legújabb Volvo reklám, melyben Jean Claude Van Damme a védjegyévé vált spárgában egyensúlyoz 2 tolató kamion visszapillantó tükrén.

Ön is látta már? Ha nem, itt megnézheti.

Alig néhány nap leforgása alatt megjelentek a reklám paródiái és MÉM-jei is.

Hajon mitől lett ilyen sikeres ez a reklám? Hogyan hathat ez a Volvó eladásaira? Mi az, amitől így tudott mémesedni? Hogyan hatnak a vicces paródiák a Volvora?

... és vajon hogyan tudja e reklámvideó tapasztalatait hasznosítani egy KKV a saját marketing- és értékesítő munkája során?

Olvasson tovább, erre kerestem, és találtam válaszokat Önnek!

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Okt30

Mi hiányzik a landing oldalakból? A hitelesség építőkövei...

Címkék: marketingstratégiaszövegíráslanding oldalaklandingoldalmarketingmarketing szövegíráskonverzióhitelességépítéshitelesség építése

Marketing szövegírás trükkök a landing oldalakon...

A legtöbb KKV - nagyon ügyesen - már landing oldalakat használ a marketing és értékesítő munkája során, vagyis az érdeklődőit egy olyan webes felületre tereli, ahonnan nincs elkattintási lehetősége (nincsenek menüpontok). A landing oldal így csupán egyetlen "ütős" célt szolgál: ELAD (azaz egy lépésben értékesít), vagy FELIRATKOZTAT (vagyis több lépésben fog értékesíteni, meggyőzni).

Az utóbbi időben - és talán ennek is lehet egyik oka a válság miatti döntéshalogatás - azt tapasztaljuk, hogy a landing oldalak konverziója is visszaesett. Ráadásul a cégek egyre inkább minimalizálják a landing oldal tartalmát, ezzel pedig szinte teljesen elhanyagolják  az egyik leglényegesebb elemet: a hitelesség építését. Sokkal magasabb konverzió érhető el, ha erre is gondot fordítunk.

Tartson velem, és nézze meg, milyen pofonegyszerű eszközei vannak a hitelesség építésének!

Mi hiányzik a landing oldalakból? A hitelesség építőkövei...

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Júl20

Dübörög az új trend: a háziasszony-marketing

Címkék: háziasszony-marketingmarketingstratégiaközvetlen marketingdirekt marketingoffline marketingstratégiaháziasszonyALDICHIBOAVONoriflameARIEL

A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb. Én csak háziasszony-marketingnek hívom. :)

Feltűnt, hogy nem hirdet az Ariel a Tv-ben, pedig korábban nagyhirdetőnek minősült. KIderült, egészen más vonalra allokálja az erőforrásait: háziasszony-marketingbe kezdett.

Egy kolléganőm, aki már háziasszonyi rangban van, meg is keresett engem is. A rendszer nem MLM, nincs jutalékos visszatérítés, mert a nagyon jól felépített NAGY MÁRKA tekintélye akkora presztizst jelent a nőknek, hogy így jutalék nélkül, pusztán kedvezményekért is boldogan háziasszonykodnak.

MI is a háziasszony-marketing lényege?

Dübörög az új trend: a háziasszony-marketing

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jún02

A SWOT analízis elfeledett, haladó lépései

Címkék: SWOT analízismarketingstratégiacég- és marketingstratégia

...melyeket a profik használnak a cég- és marketingstratégia tervezésében

Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is ismeri, tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. A felhasználók zöme azonban „félúton” megáll, és így a felmérése célt végezetlenül lógva marad a levegőben. Olyanná válik a SWOT analízise a marketing- és cégstratégiában, mint egy  odabiggyesztett fotó, amiről, csak az derül ki, kit ábrázol, de az már nem, hogy mikor és miért. Mit hagynak ki, és mitől válik teljessé az elemzés a stratégia számára?

A SWOT analízis elfeledett, haladó lépései

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Máj28

Vásárlási szokások, amelyek felülírhatják a kampányok sikerét

Címkék: marketingstratégiamarketingszövegmarketing tervszövegíráskulcsszóreklámkampánypromóció

Nem létezhet marketingstratégia és marketing terv a nélkül, hogy a célcsoportunk vásárlási szokásait jó alaposan tanulmányoznánk. Nem felesleges a piackutatás sem az egyes nagyobb költségvetésű reklámkampányok előtt.

Saját ügyfeleim életéből merítettem néhány példát, melyek elgondolkodtatóak:

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jan28

Hogyan taroljon egy szakmai kiállításon? Kiállítás-stratégia 5 pontban (57 Étterem)

Címkék: marketingstratégiakiállításesküvő kiállítás57 Étteremétterem marketing

A hétvégén volt az Esküvő Kiállítás - néhány ezer érdeklődővel.
Az 57 Étterem önálló standot nem épített, de úgy gondolta, hogy kihasználja a lehetőségeit arra, hogy érdeklődőket szerezzen, címlistát építsen, és erősítse az image-t.
Az Esküvő Kiállítás vendégei ehhez nagyon jó kört jelentenek egy hangulatos rózsadombi étteremnek. Ha mindannyian az esküvői vacsorát nem is az 57 Étterem termeiben rendezik, de egy-egy romantikus vacsit biztosan szívesen elfogyasztanak egy ott.
Kitaláltuk, hogyan hozzuk ki a kiállításból a lehető legtöbbet... ez érdekes, tartson velem, és nézze meg, mi volt az 57 Étterem számára a sikert hoz kiállítási marketingstratégia:

Hogyan taroljon egy szakmai kiállításon? Kiállítás-stratégia 5 pontban (57 Étterem)

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jan10

Feléleszteni a terméket a sírból? Meghalt B. András....

Címkék: marketingstratégiaRTL klubtermék-életgörbeBarátok Köztmarketingesmarketing

Egy szenzációs recept az RTL Klubtól

Hogyan élesszünk fel egy hanyatló, kifutó terméket,
olyat, mint a "Barátok Közt" című 15 éves hazai szappanopera?


Kétségtelen, hogy, ha csak a marketing szempontokat nézzük: az RTL Klub nagyon ügyes.  A Barátok Közt szép kort élt meg, már-már "nagykorú". Azonban az utóbbi időben látványosan romlottak a nézettségi statisztikái.
Ahogyan a marketing nevezné: a sorozat a "a termék-életgörbéje hanyatló szakaszának alsó fázisaiba került".

A csatorna még ragaszkodik ahhoz, hogy a népbutító sorozat továbbra is főműsoridőben menjen, ezért ügyesen (és tényleg dicséret érte!) bevetett egy jól bevált marketingstratégiát.

Íme egy recept, amivel  egy haldokló termék még feléleszthető egy rövid, múló pillanat erejéig, és még egy végső szürettel kinyerhető legyen belőle egy kis extra profit....

Feléleszteni a terméket a sírból? Meghalt B. András....

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Dec22

2013-ra új STRATÉGIA kell! Túléltük a világvégét, de a trendek a piacon hirtelen változnak

Címkék: marketingstratégiamarketingstratégia 2013stratégiamarketingtrendmarketingtrendekfacebookgoogle adwordsnativ marketing

Van már stratégiája 2013-ra?

Valahogyan soha nem éreztem ennyire fontosnak, mint most , hogy írásos, átgondolt marketingstratégiában gondolkozzunk. Ugyan túléltük a világvégét, de azt mind látjuk, hogy a piaci trendek továbbra is a válság, és konfliktusok felé sodorják a vállalkozásokat.

Legyen tudatos, és tervezzen,
hogy ne érje meglepetés, hogy mindenre legyen egy válasz-lépése,
és hogy a vevői magatartásának már akár elébe is mehessen!

Hogyan tegye ezt meg Ön is a cégében? Mit gondoljon át? Milyen marketingtrendek várhatóak az új évben?

2013-ra új STRATÉGIA kell! Túléltük a világvégét, de a trendek a piacon hirtelen változnak

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov07

Hogyan írjon NYERTES üzleti ajánlatot - ajánlatkérőinek?

Címkék: ajánlatmarketingszövegszövegírásmarketingstratégia

Higgye el, nagyon sokszor nem az ár a döntő... vagy úgyis mondhatnám, hogy amikor két ár között alig van különbség, akkor abszolute nem az ár a döntő!

Ha ebben nem ért egyet velem, ne is olvasson tovább, mert egészen biztosan nem fog tudni hinni nekem!

Azonban, ha csak egy kicsit kíváncsivá tudtam tenni, mi mindennel tudja megspékelni az üzleti ajánlatát úgy, hogy az 10x profibbnak tűnjön, és nagyobb arányban legyen GYŐZTES, mint eddig, akkor viszont tartson velem!


Megmutatok néhány marketing szövegírás trükköt, amiknek köszönhetően 10 kiadott ajánlatból - ALKU NÉLKÜL - üzlet is születik legalább 8 esetében!

Hogyan írjon NYERTES üzleti ajánlatot - ajánlatkérőinek?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Okt31

Happy Halloween: avagy ilyen az, amikor egy kávézó él a lehetőséggel

Címkék: marketingmarketingstratégiahalloweenkávézó

Ma egy ismert kávézóban ücsörögtem egy barátommal, amikor a barista lány egyszer csak a fejére húzott egy boszorkány-süveget. Lefotóztuk, mert nagyon tetszett.  Aranyos, igaz?

Egyetlen kis jelmez-darabtól halloweenes hangulatba került a kávézó, és más színű lett a vendégek egész napja!

Micsoda apró kis marketing trükk? Milyen apróságokon múlik egy-egy adott nap hangulata, sőt, a vevő, vendégek megnyerése, megnevettetése?

Miért ilyen fontos ez?
Nézze meg, tartson ismét velem!...

Happy Halloween: avagy ilyen az, amikor egy kávézó él a lehetőséggel

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Okt27

Szerethetőség? Hogyan alakítható ki, és hogyan hat az eladásokra?

Címkék: Rubint RékaSchobert Norbimarketingmarketingfogásmarketingstratégiaszerethető

Nagyon sokan bírálják, napjaink egyik legmegosztóbb párja a cégbirodalmaikkal együtt... azonban egyet kétségtelenül nagyon jól csinálnak - anélkül, hogy tanulták volna, vagy lefektették volna a tudatos marketingstratégiájukat: nagyon jól építi az image-t és brandjeit a Rubint Réka & Schobert Norbert házaspár.

Nem értem a sok támadást, ami éri őket! Legtöbbször ezt a sztenderd mondatot hallom: "áá, az is csak üzlet!"...
Na és, ha van benne üzlet is? Miért baj az, ha valaki olyan dologgal keresi a kenyerét, amivel másoknak is ad!
Nem ugyanúgy üzlet a Cardo Matrac, vagy bármilyen konditerem, fogyaztószer, vagy egészséges étel? Dehogynem!

Most pedig egy jól sikerült kommunikációval milliók szeretetét vívták ki...

Szerethetőség? Hogyan alakítható ki, és hogyan hat az eladásokra?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Okt26

Régi is, csúnya is, marketingje sincs, mégis 40 éve töretlen a sikere... hogyan?

Címkék: marketingmémdiafilmdiavetítőélménymarketingstratégia

Itt egy kép: ósdi termék, régi gépezet, biztos vagyok benne, hogy öregebb, mint én, hiszen én a gyerekkori szerkezetünket használom most is, hogy a saját gyerekeimnek mozizzak vele.


Hogyan volt képes ez a gép és ezek - a minden design-ot nélkülöző - diafilmek így életben maradni marketing nélkül?
Hogyan lehet az, hogy még ma is ugyanabban a formában gyártják és forgalmazzák, mint évtizedekkel ezelőtt
?

Töprengek már egy ideje a titkán, hiszen azt tanultam és azt követem marketingesként, hogy a termékéletgörbe utolsó szakaszaiban már törvényszerű a megújulás. Azonban ennél a terméknél egyszerűen - vagy látszólag - minden ellentmond a marketing törvényeinek.
Ennek muszáj volt utánajárnom....

Régi is, csúnya is, marketingje sincs, mégis 40 éve töretlen a sikere... hogyan?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Okt13

Mi az a kedvezmény, ami már porig alázza a vevőt? Soha ne használja!

Címkék: marketingkedvezménykuponmarketingstratégiaTesco

A hétvégén jókora bevásárlást csaptunk a gyerekekkel, mert most "téliesítettük" a ruhatárukat. Miután hullára fárasztottuk őket azzal, hogy cipőért, és téli kabátért több boltból be- és ki jártunk, még az egyik legnagyobb multi élelmiszerüzletbe is betértünk. Már meglehetősen türelmetlenül, lestrapáltan estünk be, és most sem tudtam levetkőzni a marketinges véremet, az üzletet, az eladót, és az éppen aktuális akciót szakmailag néztem. Na, itt volt mit....

Tartson velem, hogy lássa, mi az a marketingstratégia vagy kedvezménystratégia, amit tapasztaltam, és amit így sosem javasolnék Önnek megvalósítani:


Mekkora az a kedvezmény, ami porog sújtja, és alázza a vevőket?!
... és nézze meg, hogy az Ön üzlete milyen módon adhat kedvezményt úgy, hogy az "jól hangozzon" még akkoris, ha valójában minimális!

Mi az a kedvezmény, ami már porig alázza a vevőt? Soha ne használja!

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jún09

Kulcskérdés az árstratégia? Drága vagy olcsó legyen? Érdekes érvek a fagyiindex nyomán...

Címkék: árstratégiamarketingstratégiamarketing stratégia

A fagyi példája kiváló szemléltető eszköz lett ehhez. A fagylalt ára ugyanis egy jól mérhető index már évtizedekre visszamenően. Szinte minden évben hallani szezon elején, hogy: „Ej, a mi időnkben még a fagyi csak 2 forint volt.” Most azt látjuk, már lehet kapni 160 forintért is, de akad 300.- forintos gombóc is. Annak jártam utána, hogy mi a jobb: magas áron adni a terméket azzal a kockázattal, hogy kevesebbet vesznek belőle, vagy inkább olcsónak maradni? A válasz pedig egyértelmű, bár van 3 feltétele…

Kulcskérdés az árstratégia? Drága vagy olcsó legyen? Érdekes érvek a fagyiindex nyomán...

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Máj21

Mi az, ami a tárgysornál is jobban meghatározza, hogy kinyitják-e az e-mailjeit?

Címkék: e-mail kampányszövegírásmarketing stratégiamarketingstratégia

Mi lehet az, amit mindenek előtt olvas el a címzett egy e-mail, vagy e-mailkampány során? Mi az, aminek láttán már pontosan tudja, hogy megszavazza-e a bizalmat, és kinyitja majd a levelet, vagy törli azt azonnal?
(Ez nem is marketing szövegírás tipp ám, sokkal inkább marketing stratégia, ami egyszerű, azonnal áttehető a gyakorlatba, és a sikert garantálja!)

Mi az, ami a tárgysornál is jobban meghatározza, hogy kinyitják-e az e-mailjeit?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Máj14

Válság-túlélési stratégia: épp fordítva, mint tanítják?

Címkék: válságválságstratégiamarketingstratégiavevőszerzéstúlélési stratégia

Ha Ön tanulta a felsőoktatásban a válságkezelést, akkor most biztosan csóválni fogja a fejét, ugyanis hanyatt-homlok más vezet célra és előre - szerintem.
Én tanultam többször is, de, ha azt követnénk, amit tanítanak egyetemi, főiskolai előadásokon, akkor foghatnánk a fejünket....

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Nov26

Egy titkos összetevő a jó vevőszerző stratégiához

Címkék: marketingstratégiavásárlási szokásokcélcsoport

Létezik egy csuda fontos titkos összetevő a sikeres vevőszerző marketingstratégiához, amin sokszor hajlamosak vagyunk átugrani, pedig anélkül kártyavárként omolhat össze minden gondosan kitalált egyéb részlet.
Legyen szó akár egyetlen kampányról, vagy a cége átfogó marketingkoncepciójáról, erről nem feledkezhet meg!...>>>

Egy titkos összetevő a jó vevőszerző stratégiához

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Szept20

Szempozicionált a Mc Donald's-szal, és "lenyomja"

Címkék: marketingmarketingstratégiaversenytárspozicionálásMc Donald's

Érdekes kis gyorsétteremre bukkantam a hétvégén Gyulán, az egyik legszebb hazai kisvárosban.

Olyan kézenfekvő ötletet fejlesztett ki és vitt sikerre egy helyi vállalkozó, hogy szinte döbbenet, hogy ugyanez eddig csak keveseknek jutott eszébe, ha egyáltalán…

Persze,  a legjobb ötletek mindig a legkézenfekvőbbek, de, miután ezek annyira adottak, ezért gyakran átsiklunk felettük. Nem így a gyulai Hamburger Bár.

Na, de mit is tett? Nézze csak…

Szempozicionált a Mc Donald's-szal, és "lenyomja"

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Aug24

Kész marketing terv sablon - Ha Ön rendszert akar építeni a vevőszerzésre

Címkék: marketing terv sablonkész marketing terv sablonmarketing tervmarketingstratégiamarketingrendszer

Miért baj az, ha Ön csak hírdetget itt-ott, kihasználva az esetlegesen kínálkozó lehetőségeket, és miért sokkal jobb, ha rendszerben, egymásra épülő, és egymásból következő kampányokban gondolkodik, amelyekre még PR is építhető?

Azért, mert az előbbi marketing stratégia nem kiszámítható, csak viszi a pénzt, és nem hozza, és Öntől maximális jelenlétet, örökösen megújuló kreativitást igényel. Ráadásul egy KKV-nek lényegesen kisebb marketingbüdzséből kell nagy hatást elérnie a piacán, így nem puffogtathatja a töltényeit egyes kampányokra.

Ha  Ön egy jól felépített marketingrendszerben gondolkodik, akkor úgy szerezhet vevőket, hogy közben akár a karibi-szigeten nyaralhat, a bankszámlájára folyamatosan csorognak majd a bevételek.

Sőt, még további számos előnyt is tartogat Önnek egy marketingrendszer.  Ehhez, egy ilyen láblógatós marketinghez adok most át Önnek ajándékba egy kész marketing terv sablont....

Nézze meg, mit tartalmaz a kész marketing terv sablon, és hol töltheti le!:

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Ápr26

Ha kifogyott az ötletekből: hívjuk segítségül ezeket...

Címkék: marketingakciómarketingötletmarketingstratégia

Hihetetlen nehéz tud lenni olykor kitalálni egy-egy újabb vevővonzó akciót. Ön sincs egyedül, ha emiatt napokig fő a feje, ráadásul ki mondja meg előre, hogy a beugró ötletek vajon megállják-e a helyüket. ...és, ha megállják, akkor hogyan vitelezze ki úgy, hogy lehetőleg minden "bőrt lehúzhasson az akcióról", és minden mozzanata újabb apropókat teremtsen a vevőknek Önhöz, vagy a honlapjára betérni.
Nem könnyű.
Ha ilyen ötlettelen alkotói-válság gyötri Önt is, hívja segítségül a jó öreg naptárat, mert az mindig segít! Nézze csak...

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Márc04

Az új DJuice reklámtól sikítófrászt kapunk

Címkék: reklámTV reklámmarketingstratégia

Az nem meglepő, hogy a nagy multik kissé elrugaszkodnak a reklámjaikban. Gyakran nem hogy vásárlásra nem ösztönznek, de még azt is elfelejtjük, vajon melyik termékről is szólt az - már, ha egyáltalán van köze a termékhez magához.
Az új DJuice reklámok még ezek között is kirívó esetet jelentenek. Amikor "ellened fordul a mobilod", meg akar ölni, és közben ijedt kismacskák potyognak az égből... számomra erőltetett, idétlen, és semmiképp sem tett jót a termék és csomag imagének.
Mik a fontosak akkor egy ilyen reklám üzenetében? Milyen szempont szerint mondhatnánk egy reklámról, hogy jó, és mi az, aminek hiánya biztosan elriaszt a termékvásárlástól?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Feb19

Mi a baj az "ingyen"-nel, és hogyan oldja fel?

Címkék: marketingstratégiaingyenes ajándék

Már biztosan Ön is használja az ingyenes belépőket, csalikat, ajándékokat a marketingjével, hogy "kóstolót" adjon a lehetséges vevőinek a termékből, szolgáltatásból, igaz? (Ha még nem, gyorsan alakítson ki ilyesmit!)
Nem mindegy azonban, hogy mit adunk ingyen, mennyit dolgozunk ingyen a vevőnek, és hol húzzuk meg a határt a bepalizott balekság és a profi vevőcsalogatás között...

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Feb19

Hogyan alakítson ki kötődést a vevőben?

Címkék: marketingötletmarketingstratégiamarketingterv

Régi marketing alaptézis, hogy könnyebb és olcsóbb egy meglévő vevőt újra vásárlásra bírni, mint új vevőt szerezni. Igaz?
Ehhez pedig nagyon fontos eszközünk: kötődést kialakítani a vendégben a cégünk, termékeink, szolgáltatásunk iránt!
Kötődést, és elköteleződést!
Ehhez több, kiváló módszerünk is lehet, én is összeszedtem Önnek néhányat, legyenek gondolat-ébresztők ezek!:

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Feb06

Miért taszító a "hírlevél" szó, és mi az, ami kiválthatja, és még vonzó is?

Címkék: marketingszövegszövegíráswebszövegfeliratkozásmarketingstratégiaonline marketing

Ma már herótja van az internetezők jó részének a "hírlevelektől", amik naponta ellepik a fiókjaikat, akár feliratkoztak rájuk valaha, akár nem - akár emlékeznek a feliratkozásra, akár nem. "Hírlevélnek" hívnak minden e-mailbe érkező ajánlatot, spamet is, pedig azok tulajdonképpen nem is hírek, nem is hírlevelek, hanem vásárlási ajánlatok. A hírlevél szó ma már épp azért rémísztő, mert az ajánlatok váltották fel a híreket, és emiatt a címzettek - joggal érzik azt, hogy a pénzükre pályázik minden feladó. Mégis, akkor mit lehet tenni ellene, vagy helyette? Mire iratkoztassuk fel ma az oldalunk látogatóit?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Feb06

Nem csak a vevőt kell megnyernie a webszövegnek, lappang itt még egy titok

Címkék: marketingmarketingstratégiawebszövegszövegírás

Mondják, hogy aki nincs a neten, az már nem is létezik. Lassan ezt a mondást átírhatjuk valahogyan úgy, hogy: Aki nincs a google találati lista 1. oldalán, az szinte láthatatlan. Persze, ez optimalizálás és honlap-kor kérdése is, de azért segíthetjük a szövegírásunkkal is, sőt(!) ma már nem csak a látogatót kell lenyűgözni, aki az oldalra érkezik, hanem a weboldal szövegeinek összeállításakor egy másik kulcsfonosságú tényező is létezik...

Tovább a teljes bejegyzéshez »

Jan17

Valami hiányzik a januárból a legtöbb kiscégnél

Címkék: marketingstratégiamarketingtervmarketing stratégiavevőszerzés

Mi az, ami a legtöbb cégnél hiányzik januárban, pedig akkor volna talán leginkább idő rá?
Vajon hány kis- és középvállalkozás tervezi meg tüzetesen az évét, és miért van az, hogy a többség egészen biztosan egész évben csak lohol versenyt futva az idővel, és folyton tüzet olt?

Tovább a teljes bejegyzéshez »

« előző1 következő »