Marketing praktikák, marketingötletek, módszerek, technikák a marketingstratégiához, és marketing-szövegíráshoz
a hatékonyabb vevőszerzés érdekében. Segítek, csak kérdezzen bátran dolgozzunk együtt az Ön stratégiáján!
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírásmarketingkommunikációkommunikáció
Még csak nem is annyira, hogy ne lett volna elérhető. Hanem: hagyta-e egyszer is, hogy elteljen úgy 1-3 nap, hogy a folyamatban lévő megrendelése teljesítéséről nem kapott információt a vásárlója?
Biztosan megvan minderre az érthető magyarázata, de a vevők ezt - saját nézőpontjaikból - nehezen fogadják el.
A vevőkben sok-sok elvárás, és ezek mentén - sokszor jogosan, másszor nem - türelmetlenség is munkál. Ez persze a választott termék árával vagy értékével egyenes arányban nő. Minél több pénzt fizetnek ki egy termékért, annál nagyobbak az elvárásaik a kiszolgálást illetően is. Mindez teljesen jogos és érthető is.
A vállalkozás akkor van jó úton, ha elfogadja ezt a tényt, és mindent megtesz azért, hogy a vásárlók türelmetlenségét kezelni tudja, elvárásaiknak megfeleljen, sőt: egy kicsivel mindig többet is nyújtson ezeknél.
Már 19 éve foglalkozom KKV marketingstratégiákkal, értékesítéssel és marketinggel, és mindig azt láttam, hogy a vállalkozások egyik legalapvetőbb feladata a sikerhez vezető úton az, ha a vevőit korrekt módon, mindenről tájékoztatja.
Vajon mennyivel növelheti hitelességét, ha szán erre időt, energiát, sőt: egy automatizált rendszert?
(A képet a KFC egyik étterménél készítettem egy budapesti plázában. A "Hogy áll a rendelésed?" világító falon nyomonkövethettük - sorban állás közben - hogy mi történik a rendelésünkkel, és vajon, mennyit kell még várnunk addig, míg kézhez kaphatjuk az ételünket!)
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírás
A termék a marketing által a fókuszba kerül. Ha nem érdemes azokra az elismerésekre, amit a hirdetésekben társítottak hozzá, akkor csak felerősödik a termék hiányossága. Ez történik egy izgalmas, jól célzott hirdetés hatására.
Vagyis, ha a termékkel kapcsolatos ígéret túl nagy, vagy túlzottan elrugaszkodott, akkor a vásárlók elvárásai is nagyok lesznek. Amikor ezt a termék végül nem képes teljesíteni, akkor a vásárló csalódik.
A képen látható MIZO tejtermék nem rossz termék. Egészen biztosan finom és különleges is. Mindössze illusztráció a következő sztorihoz...
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírástartalommarketingcontent marketingblogoláshírlevél
Tartalommarketing, content marketing a KKV marketingstratégia középpontjában
Nem lényegtelen kérdés.
Mert ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag láblógatva, akkor azért mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetéseket, akciókat, rendezvényeket finanszírozni nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a cég szinte nem is érintkezik eléggé a vevőivel. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek - ha jól mérte fel a cég a vevői igényeit.
A másik megoldásban: a cég azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran érintkezik a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepcióra igaz. Ha Ön úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan, és kevesebbet költve, előbb-utóbb nagyon szép eredményeket fog elérni.
A tartalommarketing az a marketingstratégia terület, ami nem csak divatos, hanem egyszerre több hasznot is hoz a cégnek!
Olvasson tovább!
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketingeszközonline marketingoffline marketingszórólapszövegírásmarketing-szövegírás
A szórólap egy halott marketingeszköz?
Nem hinném!
Persze, az online marketingeszközök tarolnak az offline eszközökkel szemben - mérhetőek, olcsóbbak, változtathatóak, nyomon követhetőek - azonban még mindig igaz az, hogy akkor JÓ a MARKETINGSTRATÉGIA, ha azzal az adott vállalkozás célcsoportja a lehető legeredményesebben elérhető a legalacsonyabb költségek mellett.
Ehhez nélkülözhetetlen tisztában lennünk azzal, hogy mit akar a célcsoport, mi van a gondolataiban és nem utolsó sorban: milyen vásárlási- és döntési folyamatokon keresztül választ végül egy terméket, üzletet vagy szolgáltatót.
Sok olyan üzlet vagy vállalkozás van, akiknél az offline markeingeszközök adott esetben jobban megtérülnek, vagy több vevőt hoznak, mint az online eszközök.
(Például egy ipari elektromos hajtóműveket forgalmazó vállalkozásnak a facebookon aligha lesz 100 ezres lájktábora. De a sarkon lévő pékség is feleslegesen nyomogatja a google adwords gombjait, neki a helyi offline eszközök között akad eredményesebb is. Nem "divatból" választunk marketingeszközt a stratégiához, hanem mindig a szerint, hogy tudjuk a lehető leghatékonyabban megszólítani, megkínálni a célcsoportot)
Eképpen megvizsgáltam egy bababolt szórólapját, és mert tudom, hogy szeretik az emberek látni, miből mi hozható ki, ezt meg is osztom.
Ezen a példán keresztül sokkal könnyebb lesz megérteni azt is, hogy a szórólap hatékonysága mennyire függ attól, milyen a tartalma, milyen az üzenete és hogy mindez milyen grafikával került terítékre!
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing-szövegírásmarketing szövegírásszövegírólanding oldalgoogle hirdetéshirdetésszövegírás tipp
Újabb marketing-szövegírás trükk következik?
Ez nem is trükk valójában. Egy pofonegyszerű, magától értetődő dologról van szó, amit nagyon sok vállalkozás hagy figyelmen kívül.
Már egészen ügyesen és tudatosan vezetik marketingjüket a KKV-k. A multik tanulhatnak is tőlük a széles látókörű stratégia-alkotást, kreativitást és hatékony pénzköltést együtt vizsgálva.
Többségük valóban törekszik arra, hogy egy pofás, profi designnal és ütős tartalommal készített weboldal fogadja a hirdetésből érkező látogatóikat, majd elkészíti az oldalra vezető hirdetéseket is... de itt azonban átlép egy fontos részlet felett.
Mi az, amiről olyan könnyen megfeledkeznek a finishben? Mi az, ami pedig annyira egyszerű és magától értetődő, hogy szinte fáj, amikor mégis kimarad?
Olvasson tovább!
Címkék: marketingmarketing-szövegírásszövegírásmarketingszöveg-írásmarketingszövegmarketing szövegírószövegíróe-booke-book írása
E-book? Ön is tervbe vette, hogy ír egyet?
Annyira népszerű eszköz lett, hogy szinte már csak 2 féle cég létezik - KKV körökben: - aki már írt e-bookot, és aki még eztán fog.
Az e-book kiadása lényegesen gyorsabb és olcsóbb, mint egy printelt kiadvány elkészítése. Ezt könnyű belátni!
Azonban az e-book elkészítéséhez ugyanúgy neki kell gyűrkőzni, és ahogyan egy print könyvet, az e-bookot is érdemes jól megkomponálni!
Hogyan építse fel az e-bookját? Hogyan kezdjen neki és mire figyeljen, hogy hatásos és sikeres lehessen?
Csak szépen sorjában, minden kérdésére választ kap....
Olvasson tovább, főleg, ha már felmerült Önben egy e-book kiadása! >>