Marketing praktikák, marketingötletek, módszerek, technikák a marketingstratégiához, és marketing-szövegíráshoz
a hatékonyabb vevőszerzés érdekében. Segítek, csak kérdezzen bátran dolgozzunk együtt az Ön stratégiáján!
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírásmarketingkommunikációkommunikáció
Még csak nem is annyira, hogy ne lett volna elérhető. Hanem: hagyta-e egyszer is, hogy elteljen úgy 1-3 nap, hogy a folyamatban lévő megrendelése teljesítéséről nem kapott információt a vásárlója?
Biztosan megvan minderre az érthető magyarázata, de a vevők ezt - saját nézőpontjaikból - nehezen fogadják el.
A vevőkben sok-sok elvárás, és ezek mentén - sokszor jogosan, másszor nem - türelmetlenség is munkál. Ez persze a választott termék árával vagy értékével egyenes arányban nő. Minél több pénzt fizetnek ki egy termékért, annál nagyobbak az elvárásaik a kiszolgálást illetően is. Mindez teljesen jogos és érthető is.
A vállalkozás akkor van jó úton, ha elfogadja ezt a tényt, és mindent megtesz azért, hogy a vásárlók türelmetlenségét kezelni tudja, elvárásaiknak megfeleljen, sőt: egy kicsivel mindig többet is nyújtson ezeknél.
Már 19 éve foglalkozom KKV marketingstratégiákkal, értékesítéssel és marketinggel, és mindig azt láttam, hogy a vállalkozások egyik legalapvetőbb feladata a sikerhez vezető úton az, ha a vevőit korrekt módon, mindenről tájékoztatja.
Vajon mennyivel növelheti hitelességét, ha szán erre időt, energiát, sőt: egy automatizált rendszert?
(A képet a KFC egyik étterménél készítettem egy budapesti plázában. A "Hogy áll a rendelésed?" világító falon nyomonkövethettük - sorban állás közben - hogy mi történik a rendelésünkkel, és vajon, mennyit kell még várnunk addig, míg kézhez kaphatjuk az ételünket!)
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírás
A termék a marketing által a fókuszba kerül. Ha nem érdemes azokra az elismerésekre, amit a hirdetésekben társítottak hozzá, akkor csak felerősödik a termék hiányossága. Ez történik egy izgalmas, jól célzott hirdetés hatására.
Vagyis, ha a termékkel kapcsolatos ígéret túl nagy, vagy túlzottan elrugaszkodott, akkor a vásárlók elvárásai is nagyok lesznek. Amikor ezt a termék végül nem képes teljesíteni, akkor a vásárló csalódik.
A képen látható MIZO tejtermék nem rossz termék. Egészen biztosan finom és különleges is. Mindössze illusztráció a következő sztorihoz...
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírástartalommarketingcontent marketingblogoláshírlevél
Tartalommarketing, content marketing a KKV marketingstratégia középpontjában
Nem lényegtelen kérdés.
Mert ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag láblógatva, akkor azért mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetéseket, akciókat, rendezvényeket finanszírozni nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a cég szinte nem is érintkezik eléggé a vevőivel. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek - ha jól mérte fel a cég a vevői igényeit.
A másik megoldásban: a cég azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran érintkezik a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepcióra igaz. Ha Ön úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan, és kevesebbet költve, előbb-utóbb nagyon szép eredményeket fog elérni.
A tartalommarketing az a marketingstratégia terület, ami nem csak divatos, hanem egyszerre több hasznot is hoz a cégnek!
Olvasson tovább!
Címkék: pozicionálásmarketingstratégiamarketinggyerekmentes hotel
Marketingstratégia KKV-knak
Nemrég a ráckevei Duna Relax & Event Hotel**** (korábban: Kék Duna Wellness Hotel) gyerekmentes hotellé változtatta a pozicionálását. Ezzel a hotel jó kis témát adott nem csak a szakmai médiának, hanem még az országos csatornáknak is. Foglalkozott vele az Origó, az Index, a Class Fm, de már TV műsorok is.
Vajon milyen a közönség megítélése?
Hogyan lovagolhatta meg a hotel ezt a nagy nyüzsgést?
Milyen visszhangot vált ki ez a marketing és új pozicionálás a szakmából?
Címkék: marketingmarketingstratégiamarketingeszközonline marketingoffline marketingszórólapszövegírásmarketing-szövegírás
A szórólap egy halott marketingeszköz?
Nem hinném!
Persze, az online marketingeszközök tarolnak az offline eszközökkel szemben - mérhetőek, olcsóbbak, változtathatóak, nyomon követhetőek - azonban még mindig igaz az, hogy akkor JÓ a MARKETINGSTRATÉGIA, ha azzal az adott vállalkozás célcsoportja a lehető legeredményesebben elérhető a legalacsonyabb költségek mellett.
Ehhez nélkülözhetetlen tisztában lennünk azzal, hogy mit akar a célcsoport, mi van a gondolataiban és nem utolsó sorban: milyen vásárlási- és döntési folyamatokon keresztül választ végül egy terméket, üzletet vagy szolgáltatót.
Sok olyan üzlet vagy vállalkozás van, akiknél az offline markeingeszközök adott esetben jobban megtérülnek, vagy több vevőt hoznak, mint az online eszközök.
(Például egy ipari elektromos hajtóműveket forgalmazó vállalkozásnak a facebookon aligha lesz 100 ezres lájktábora. De a sarkon lévő pékség is feleslegesen nyomogatja a google adwords gombjait, neki a helyi offline eszközök között akad eredményesebb is. Nem "divatból" választunk marketingeszközt a stratégiához, hanem mindig a szerint, hogy tudjuk a lehető leghatékonyabban megszólítani, megkínálni a célcsoportot)
Eképpen megvizsgáltam egy bababolt szórólapját, és mert tudom, hogy szeretik az emberek látni, miből mi hozható ki, ezt meg is osztom.
Ezen a példán keresztül sokkal könnyebb lesz megérteni azt is, hogy a szórólap hatékonysága mennyire függ attól, milyen a tartalma, milyen az üzenete és hogy mindez milyen grafikával került terítékre!
Címkék: marketingmarketingtudatosságmarketing tudatosságmarketingszövegmarketing szövegírásmarketingstratégiamarketingeszközúj üzletmolinóoffline marketing
2 új üzlet is felpörgött az elmúlt 2 hónapban itt a közelünkben. Figyeltem a marketingjüket - OFFLINE - eszközöket használtak, és nem tudtam nem-észrevenni, hogy mennyire tarolnak.
Offline marketingeszközök a marketingstratégiában 2015-ben???
Mi az, ami ilyen látványos eredményt produkált?
Már-már hajlamosak vagyunk legyinteni a régi jó offline marketingeszközökre, pedig a marketingstratégia akkor jó, ha tökéletesen figyelembe veszi a célcsoport igényeit, és képes odatenni az információkat a lehetséges vevők orra elé - járjanak bárhol - és úgy, hogy azzal tökéletes hitelességgel üzenje: "nálam a megoldás a vágyaidra, problémáidra, igényeidre!"
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing-szövegírásmarketing szövegírásszövegírólanding oldalgoogle hirdetéshirdetésszövegírás tipp
Újabb marketing-szövegírás trükk következik?
Ez nem is trükk valójában. Egy pofonegyszerű, magától értetődő dologról van szó, amit nagyon sok vállalkozás hagy figyelmen kívül.
Már egészen ügyesen és tudatosan vezetik marketingjüket a KKV-k. A multik tanulhatnak is tőlük a széles látókörű stratégia-alkotást, kreativitást és hatékony pénzköltést együtt vizsgálva.
Többségük valóban törekszik arra, hogy egy pofás, profi designnal és ütős tartalommal készített weboldal fogadja a hirdetésből érkező látogatóikat, majd elkészíti az oldalra vezető hirdetéseket is... de itt azonban átlép egy fontos részlet felett.
Mi az, amiről olyan könnyen megfeledkeznek a finishben? Mi az, ami pedig annyira egyszerű és magától értetődő, hogy szinte fáj, amikor mégis kimarad?
Olvasson tovább!
Címkék: marketingmarketing-szövegírásszövegírásmarketingszöveg-írásmarketingszövegmarketing szövegírószövegíróe-booke-book írása
E-book? Ön is tervbe vette, hogy ír egyet?
Annyira népszerű eszköz lett, hogy szinte már csak 2 féle cég létezik - KKV körökben: - aki már írt e-bookot, és aki még eztán fog.
Az e-book kiadása lényegesen gyorsabb és olcsóbb, mint egy printelt kiadvány elkészítése. Ezt könnyű belátni!
Azonban az e-book elkészítéséhez ugyanúgy neki kell gyűrkőzni, és ahogyan egy print könyvet, az e-bookot is érdemes jól megkomponálni!
Hogyan építse fel az e-bookját? Hogyan kezdjen neki és mire figyeljen, hogy hatásos és sikeres lehessen?
Csak szépen sorjában, minden kérdésére választ kap....
Olvasson tovább, főleg, ha már felmerült Önben egy e-book kiadása! >>
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing szövegírásszövegírásszövegíró
... avagy a pillanatragasztó esete:
A minap az egyik népszerű multi bevásárlóközpont polcai között vadásztunk a párommal pillanatragasztóra. Mi is a pillanatragasztók legjellemzőbb tulajdonsága? Ja? Hogy pillanat alatt ragasztanak!
Ehhez képest néhány percnyi tanakodás után leemeltünk 2 jónak tűnő változatot a bütyökről, amin függtek. Néztük, olvasgattuk, mérlegeltünk - mert hát, mégis csak kitett ez egy 500 forint értékű nagy beruházást, hát meg kellett fontolni, mi mellett horgonyzunk le.
Végül azt választottuk, ami....
Címkék: marketingmarketingtudatosságmarketing tudatosságmarketingszövegmarketing szövegírás
Millió sikerkönyv szól arról, hogy "tűzd ki a célt, és tarts töretlenül annak irányába: cselekedj, alkoss, dolgozz, tegyél kifáradásig"!
Valójában mindez teljesen eredménytelen, ha hiányzik egy tudatosság - egy marketing tudatosság a folyamatból.
Marketing tudatosság? Ez meg mi a fr...c?
Hiába dolgozik Ön éjt nappallá téve, ha tele van kételyekkel az elvárt sikert illetően! Hiába törekszik, talpall, nyomul és tör - látszólag - a vágyott cél felé, ha a fejében ott motoszkál a kérdés: "biztos, hogy jó az irány?"
Honnan tudhatja Ön, hogy tényleg jó az irány? Mi az, ami nem maradhat ki a marketingtudatosságból?
Címkék: marketingmarketing szövegírásblogblogokcikkektartalommarketingértékesítésértékesítés ösztönzéspromóciós szövegírás
A tartalommarketing dübörög!
Egyre többen ébrednek rá, és látják elérkezettnek az időt arra, hogy blogbejegyzésekkel, cikkekkel árasszák el az internetet.
"A Google-nek írunk" - hallom. Valóban: írunk a Google-nek, de nem csak neki!
A tartalommarketingben, a blogírásban, a cikkek és a webszövegek tartalmában továbbra sem veszítjük szem elől a valódi célt: a vevők megnyerését a lelkes vásárlásokra.
(Szándékosan nem meggyőzést írtam, mert a cél valójában az, hogy úgy győzze meg az olvasót, hogy lelkesen és örömmel vásároljon, ráébredve, hogy valóban szüksége van a portékára!
Nem nyomulunk, nem erőszakoskodunk, nem szorítjuk sarokba "MLM-es igen-kérdésutcákkal", hanem elérjük, hogy érdeklődjön, vágyjon és akarjon....!)
Hogyan írjon akkor cikket, blogot, tartalmat úgy, hogy a Google is szeresse és az olvasó is sikoltson örömében, hogy "végre, itt van, amit kerestem!" ?
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing szövegírásszövegírásszövegíró
Az élet írta... (én csak lejegyeztem.)
Sokszor hallottam már, hogy a "marketinges" szót nagyon negatívan, elítélően használják.
"az szöveg túúúl marketinges", vagy: "nálunk nem jött be a marketing"
Ilyenkor egyrészt mosolyognom kell, másrészt felháborodom, mert ilyen butaságot csak az mondhat, aki maga nem tudja, miről szól a marketing, vagy épp sejtette korábban, míg jól át nem verték. :)
Hol itt a mókás sztori? Olvass tovább - gyorsan kiderül:
Címkék: marketingmarketing szövegírástukmálástukmálós marketingszövegmarketingstratégiavevőszerzővevőszerzésholisztikusholisztikus marketingholisztikus marketing szövegírásNémethi Erika
"Jaj, azt nem akarom, hogy tukmáljon a marketingszövegem!", vagy másik nézőpontból: "Utálom a tukmálást! Úgysem veszek semmit!"
Hát, ez az!
Ezen a vonalon eltöprengtem:
1. Vajon, mit értünk valójában "tukmálás" alatt?
2. Mit gondol Ön, ha Önnek tukmálnak? ... és miért ódzkodik attól, hogy vállalkozóként Ön "tukmáljon"?
3. Mégis, hogyan csináljuk jól az értékesítést - vagy marketing szövegírást - hogy a tukmálás érzését jó messzire elkerüljük?
(Ez a kép tetszik...) :)
Címkék: marketingmarketing szövegírásmarketingszövegmarketingstratégiavevőszerzővevőszerzésholisztikusholisztikus marketingholisztikus marketing szövegírásNémethi Erika
HOLISZTIKUS MARKETING és HOLISZTIKUS MARKETING SZÖVEGÍRÁS TRÉNING
Előfordul a vállalkozásával, hogy egy-egy nap tömegével esnek be az új vevők, míg máskor napokig semmi érdeklődés, és mintha a fű se nőne, egyszerűen nem történik semmi?
Keresi az okokat, agyal, töpreng, bújja a statisztikákat, de úgy tűnik: nincs magyarázat?
Mégis van? Vajon mi okozza, hogy egyszer így, egyszer úgy...? Vajon mire nem gondolt? Mi az, amit kifelejtett, nem vett számításba? Hogyan aknázhatná ki mindezt?
Mi az, hogy holisztikus? Ez valami "EZÓS BAROMSÁG?"
Olvasson tovább! :)
Címkék: marketingMarketing fesztiválmarketing szövegíróholisztikus marketingholisztikus marketingesmarketing szövegírószövegírás trendek
Mi hozza lázba a vevőit 2015-ben?
Vajon milyen új módszerek, új trendek és tippek lesznek hatékonyak az idén?
Tudja meg 14 szakembertől a vevőszerző marketing 14 aspektusából és területéről!
Címkék: marketingmarketingeszközmarketingszövegmarketing szövegírásNémethi Erikafeliratkozásfeliratkozóhonlapmarketingötlet
avagy: mire cserélje le az elavult, unalmas hírlevél-feliratkozást, és hogyan érje el, hogy a konverziója megsokszorozódjon?
Ma már aligha találhat olyan – a marketing iránt is elkötelezett kis- vagy közepes - céget, aki ne ismerte volna fel, hogy a honlapja látogatóitól érdemes adatokat kérnie. Ez már nem új marketingstratégia.
Költ a cég arra – sokszor nem is keveset – hogy a honlapján tömegek forduljanak meg, ezért jól felfogott érdeke, hogy maga is tájékozódjon az odaérkezőkről, vagy legalábbis egy részükről.
Az adatbekérés, regisztráció, vagy feliratkozás ezt szolgálja: egy saját címlista-építését a későbbi meggyőzéshez, vagy akár egy saját média: hírlevél közönségének építéséhez.
Erre azért van szükség, mert a legtöbb honlap nem tud egyetlen lépésben – az első oldalra érkezéskor – értékesíteni, és az érdeklődők adatainak gyűjtésével később, több lépésben is, de eladhatóvá válik a termék.
A feliratkoztatás ezért továbbra is egy hatékony, ügyes, költségkímélő marketingeszköz, mely a közvetlen kommunikációt teszi lehetővé. A feliratkozó-gyűjtő marketingstratégia még mindig trendi, de már változnak az idők, új módszerek, új trükkök veszik át a korábbiak helyét.
Milyen konverziókkal gyűjtheti a feliratkozóit?
Címkék: marketingmarketingeszközmarketingszövegmarketing szövegírásNémethi Erika
Újabb kérdés merült fel bennem a KKV marketingstratégia terén:
Ma, amikor már a hatalmas reklámzaj kezd letisztulni a google és a facebook hirdetésekre, újra felvetődik a kérdés: hogyan tudunk kitűnni a tömegből?
Hogyan mondhatná el magáról az Ön cége, hogy miben különbözik másoktól, vagy miben nyújt prémium lehetőségeket, ha minderre csak kb: 100 karakternyi hely áll rendelkezésére?
Milyen marketingeszköz, vagy marketingstratégia segíthet ezen a problémán úgy, hogy:
- amit szeretnénk el is mondhassuk
- akiket érdekelhet, azok meg is hallják,
- ne kerüljön túl sokba
- és hiteles lehessen.
Az ajánlások rendszerei jelentik a megoldást. Nézze meg, mi az a 4 marketing módszer, amivel begyűjtheti ezeket az ajánlásokat!
Címkék: marketingmarketingötletmarketingötletekmédiamédiumszájpropagandaTúró RudiPöttyösmarketingfogás
Nagyon tetszik a Pöttyös Túró Rudi - (Friesland Campina a gyártó cég) új kampánya, mely valójában nem is a médiában, hanem magán a terméken fut.
A termék, mint médium... :)
Látta már Ön is a Túró Rudik feliratait?
Nézzünk icipicit mögéjük, és tanuljunk meg belőlük a KKV-k számára is jól kihasználható marketingfogásokat!
Címkék: reklámvideóvideóreklámvideófilmVan DammeVolvo reklámmarketingstratégiamarketingvideóüzenetekMÉM
Újabb marketingstratégia: ezúttal egy recept a reklámvideók készítéséhez:
Megjelent, és azonnal futótűzként terjedt az interneten (a közösségi médiában különösen) a legújabb Volvo reklám, melyben Jean Claude Van Damme a védjegyévé vált spárgában egyensúlyoz 2 tolató kamion visszapillantó tükrén.
Ön is látta már? Ha nem, itt megnézheti.
Alig néhány nap leforgása alatt megjelentek a reklám paródiái és MÉM-jei is.
Hajon mitől lett ilyen sikeres ez a reklám? Hogyan hathat ez a Volvó eladásaira? Mi az, amitől így tudott mémesedni? Hogyan hatnak a vicces paródiák a Volvora?
... és vajon hogyan tudja e reklámvideó tapasztalatait hasznosítani egy KKV a saját marketing- és értékesítő munkája során?
Olvasson tovább, erre kerestem, és találtam válaszokat Önnek!
Címkék: marketingstratégiaszövegíráslanding oldalaklandingoldalmarketingmarketing szövegíráskonverzióhitelességépítéshitelesség építése
Marketing szövegírás trükkök a landing oldalakon...
A legtöbb KKV - nagyon ügyesen - már landing oldalakat használ a marketing és értékesítő munkája során, vagyis az érdeklődőit egy olyan webes felületre tereli, ahonnan nincs elkattintási lehetősége (nincsenek menüpontok). A landing oldal így csupán egyetlen "ütős" célt szolgál: ELAD (azaz egy lépésben értékesít), vagy FELIRATKOZTAT (vagyis több lépésben fog értékesíteni, meggyőzni).
Az utóbbi időben - és talán ennek is lehet egyik oka a válság miatti döntéshalogatás - azt tapasztaljuk, hogy a landing oldalak konverziója is visszaesett. Ráadásul a cégek egyre inkább minimalizálják a landing oldal tartalmát, ezzel pedig szinte teljesen elhanyagolják az egyik leglényegesebb elemet: a hitelesség építését. Sokkal magasabb konverzió érhető el, ha erre is gondot fordítunk.
Tartson velem, és nézze meg, milyen pofonegyszerű eszközei vannak a hitelesség építésének!
Címkék: tescomarketingmarketing kampánysales promotionpromócióvásárlásösztönzésértékesítés ösztönzés
Talán nem is mérte fel előre a TESCO, hogy a hupikék törpikés dominós sales promotion (értékesítés ösztönzés) kampánya ekkora megmozdulást kelt!
Bevallom, én - bár marketingesként minden promóciót követek és kipróbálok, csak, hogy leszűrjem a tapasztalatokat - erre a dominós marketing kampányra most felkaptam a fejem. NEM a TV reklám indította be a kíváncsiságomat, hanem egy véletlen, adhoc vásárlás, ami után egyenesen 4 ilyet tömtek a szatyromba a pénztárnál.
Nosza! Ha már lett 4 ilyen kis törpikés dominónk, legyen több, és több! :)
Egyszer csak azt vettem észre, hogy köröttem egyre többen beszélnek róla, gyűjtik, sőt: csereberélik is!
Amikor pedig 3 teljesen ledöbbentő esettel - közvetlen közelről - találkoztam, akkor vizsgálni kezdtem a promóció hatékonyságának okat....
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing szövegszövegírásmarketing szövegírás
Nagyon sokan használják, mert pozitívan cseng: "Cégünk megbízható". Igen, pozitív, de valójában sablonos, és - miután mindenki ezt szajkózza magáról, - már semmit sem mond.
Csak egy üres frázis a marketing szövegeinkben, amit az olvasók átugranak. Nincs miért elhinniük, és nem is tudják pontosan, vajon mi mindent rejtőzik a szó hátterében, mit akart vele a cég a tudtukra adni.
Mi a baj vele valójában?
Mivel helyettesítsük, hogy konkrétabb, megfoghatóbb legyen?
(Megjegyzem: NEM AZT tanácsolom, hogy ne legyen megbízható a céged! Hanem azt, hogy nem mindegy, hogy mindezt hogyan írod le!)
Címkék: marketingmarketingszövegszövegírásszövegírás videómarketing szövegírás
Már az 5. szövegírás VIDEÓ tippnél járunk. Ezúttal az a téma, hogy:Hogyan fokozhatja Ön is a szövegeivel az izgalmat, hogyan válthat ki nagyobb kíváncsiságot?A videó egyetlen egyszerű tippet tartalmaz, amit akár azonnal alkalmazhat is, valamint tartalmaz egy kérdést is, amire én is őszinte izgatottsággal várom a választ Öntől is!Címkék: marketingstratégiaRTL klubtermék-életgörbeBarátok Köztmarketingesmarketing
Egy szenzációs recept az RTL Klubtól
Hogyan élesszünk fel egy hanyatló, kifutó terméket,
olyat, mint a "Barátok Közt" című 15 éves hazai szappanopera?
Kétségtelen, hogy, ha csak a marketing szempontokat nézzük: az RTL Klub nagyon ügyes. A Barátok Közt szép kort élt meg, már-már "nagykorú". Azonban az utóbbi időben látványosan romlottak a nézettségi statisztikái.
Ahogyan a marketing nevezné: a sorozat a "a termék-életgörbéje hanyatló szakaszának alsó fázisaiba került".
A csatorna még ragaszkodik ahhoz, hogy a népbutító sorozat továbbra is főműsoridőben menjen, ezért ügyesen (és tényleg dicséret érte!) bevetett egy jól bevált marketingstratégiát.
Íme egy recept, amivel egy haldokló termék még feléleszthető egy rövid, múló pillanat erejéig, és még egy végső szürettel kinyerhető legyen belőle egy kis extra profit....
Címkék: világvégeakciómarketingmarketingakcióvilágvége marketingakcióonline marketingoffline
Itt a nyakunkon egy szuper alkalom, hogy egy napra akciózzunk valami szenzációsat! Igen, csupán egyetlen napra!
A 2012. december 21-i világvége jól szolgáltatja az apropót!
Már csak az a kérdés, mit érdemes még kitalálni úgy karácsony előtt, hogy az már egész biztosan nem fér bele az időbe, hogy a termékrendeléseket kiszállítsuk!
.... de nézzük, hogyan lehetne ezt elütni humorral?
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing szövegírásvideótréningszövegírás videóFarkas ErikaNémethi Erikaszövegírómarketing szövegíró
Ez már a 4. videó a marketing szövegírásról! Bízom benne, hogy már az előző 3 is hasznos segítséget jelentett Önnek!
Na de most, a 4. videótréning egy különösen remek témát tartogat:
Mi dühíti fel a legjobban az olvasóit?
Mi az a kérdés, amitől kirázza őket a hideg, és amire azonnal rásütik, hogy "túl marketinges!"?
(Olyat, hogy "túl marketinges", csak az mond, aki semmit sem ért a marketinghez, hiszen valójában a jó marketing attól jó, hogy az olvasója, nézője, célpiaca észre sem veszi, hogy "marketingüzenetet" kapott, mert el van foglalva azzal a szuper ajánlattal, ami épp az orra előtt termett!)
A vicc ennek a szövegírás videónak a kapcsán az, hogy épp attól óvom Önt benne, amit, és ahogyan még mindig tanítanak a korszerűtlen marketing-oktatásban!
Érdemes lejátszania a videót, mert biztos vagyok benne, hogy amikor legközelebb leül szöveget írni, a szavaim a fülében csengenek majd, és így biztosan nem írja le azokat, amik dühítenék az olvasóit!
Címkék: edm kampánye-mail tárgysortárgysormarketingmarketing szövegírásmarketingszövegmarketing szövegíró
Nem tudom már szinte követni sem, hogy az ilyen tréningeken vagy infótermékekben most épp milyen trendeket tanítanak, én a valós marketing szövegíró tapasztalataimat osztom meg Önnel, aminek igazán nagy hasznát fogja venni.
Ha azt akarja, hogy az edm-je e-mailjeit megnyissák a címzettek, akkor alapvetően 2 utat választhat a tárgysor megírását tekintve:
Címkék: marketingmarketingszövegmarketing szövegírásszövegírásszövegírómarketing szövegírógyémánt mondatokvonzerő-leltár
Mi az a vonzerő-leltár, és vajon mit takar a gyémántmondatok kifejezés?
2 olyan eszközről van szó, amit a stratégiája során, az ügyfél-kommunikációban, és marketing szövegírásban hasznosítani tud - sőt(!) jóval hatásosabbá teheti velük a kampányait.
Tartson velem, megismeri a részleteket - pofon egyszerű, és csupán 2 perc megtanulni!:
Címkék: marketingmarketingstratégiahalloweenkávézó
Ma egy ismert kávézóban ücsörögtem egy barátommal, amikor a barista lány egyszer csak a fejére húzott egy boszorkány-süveget. Lefotóztuk, mert nagyon tetszett. Aranyos, igaz?
Egyetlen kis jelmez-darabtól halloweenes hangulatba került a kávézó, és más színű lett a vendégek egész napja!
Micsoda apró kis marketing trükk? Milyen apróságokon múlik egy-egy adott nap hangulata, sőt, a vevő, vendégek megnyerése, megnevettetése?
Miért ilyen fontos ez?
Nézze meg, tartson ismét velem!...
Címkék: Rubint RékaSchobert Norbimarketingmarketingfogásmarketingstratégiaszerethető
Nagyon sokan bírálják, napjaink egyik legmegosztóbb párja a cégbirodalmaikkal együtt... azonban egyet kétségtelenül nagyon jól csinálnak - anélkül, hogy tanulták volna, vagy lefektették volna a tudatos marketingstratégiájukat: nagyon jól építi az image-t és brandjeit a Rubint Réka & Schobert Norbert házaspár.
Nem értem a sok támadást, ami éri őket! Legtöbbször ezt a sztenderd mondatot hallom: "áá, az is csak üzlet!"...
Na és, ha van benne üzlet is? Miért baj az, ha valaki olyan dologgal keresi a kenyerét, amivel másoknak is ad!
Nem ugyanúgy üzlet a Cardo Matrac, vagy bármilyen konditerem, fogyaztószer, vagy egészséges étel? Dehogynem!
Most pedig egy jól sikerült kommunikációval milliók szeretetét vívták ki...
Címkék: marketingmémdiafilmdiavetítőélménymarketingstratégia
Itt egy kép: ósdi termék, régi gépezet, biztos vagyok benne, hogy öregebb, mint én, hiszen én a gyerekkori szerkezetünket használom most is, hogy a saját gyerekeimnek mozizzak vele.
Hogyan volt képes ez a gép és ezek - a minden design-ot nélkülöző - diafilmek így életben maradni marketing nélkül?
Hogyan lehet az, hogy még ma is ugyanabban a formában gyártják és forgalmazzák, mint évtizedekkel ezelőtt?
Töprengek már egy ideje a titkán, hiszen azt tanultam és azt követem marketingesként, hogy a termékéletgörbe utolsó szakaszaiban már törvényszerű a megújulás. Azonban ennél a terméknél egyszerűen - vagy látszólag - minden ellentmond a marketing törvényeinek.
Ennek muszáj volt utánajárnom....
Címkék: karácsonyi ajándékmarketingcéges karácsonyi ajándékkarácsonyi ajándék tippekajándék ötletek
A marketingben mindenre igaz, hogy cselekedjen úgy, hogy azzal kitűnjön a cége a többi közül: ne váljon sablonossá, hanem adjon maradandó élményt, vagy legalábbis olyat, amiről érdemes beszélni, ami nyomot hagy!
Ugyanez a marketing elv érvényesüljön a karácsonyi ajándékozásban is!
Melyek azok a jó ötletek, amik kirántják az Ön cégét is a sablonos unalomból?
Tartson velem!
(Céges karácsonyi ajándéktippek, ötletek az Ön partnereinek - marketinges szemmel!)
Címkék: googlemarketingszövegírásmarketing szövegírástartalomh1 címsor
A szövegírás, marketing szövegírás egyre nagyobb szerepet kap a marketingben. Most, hogy a Google Pinguinjei gyakran szedik áldozatukat az interneten és repítik a "túl-optimalizált" weboldalakat a 1000. helyre a keresőben - büntetésül - szinte maximálisan felértékelődött a jó tartalom, a megfelelő szövegek szerepe.
Vagyis a weboldal tartalmának már nem csak a látogatót kell meggyőznie, és vezetnie a megrendelés, időpontkérés... stb. felé, hanem a google-t is arról, hogy az oldal abszolute releváns, és értékes tartalommal bír. Ez a 2 szempont pedig sokszor épp ellent mond egymásnak. Lehet, hogy amit a google - ragozatlan kulcsszavakkal elvár - az a látogató számára épp nem lesz meggyőző. Hogyan hidalja át az ilyen ellentmondásokat?
Összeszedtem Önnek a legjobban bevált webszöveg-trükk lépéseit, hogy eztán Ön is alkalmazhassa:
Címkék: marketingkedvezménykuponmarketingstratégiaTesco
A hétvégén jókora bevásárlást csaptunk a gyerekekkel, mert most "téliesítettük" a ruhatárukat. Miután hullára fárasztottuk őket azzal, hogy cipőért, és téli kabátért több boltból be- és ki jártunk, még az egyik legnagyobb multi élelmiszerüzletbe is betértünk. Már meglehetősen türelmetlenül, lestrapáltan estünk be, és most sem tudtam levetkőzni a marketinges véremet, az üzletet, az eladót, és az éppen aktuális akciót szakmailag néztem. Na, itt volt mit....
Tartson velem, hogy lássa, mi az a marketingstratégia vagy kedvezménystratégia, amit tapasztaltam, és amit így sosem javasolnék Önnek megvalósítani:
Mekkora az a kedvezmény, ami porog sújtja, és alázza a vevőket?!
... és nézze meg, hogy az Ön üzlete milyen módon adhat kedvezményt úgy, hogy az "jól hangozzon" még akkoris, ha valójában minimális!
Címkék: csalimarketingvendégvendégszerzés
A minap egy zseniális "csaliról" hallottam a híradóban.
Nem csak "csali" szerepébe volt kiváló - csali= csábító "kóstoló", vagyis ingyenes hasznos "termék-előleg", - hanem olyannyira szuper ötlet, hogy még a híradó is érdemesnek tartotta a közvélemény tájékoztatására....
Címkék: e-mail kampánye-mailmarketing
Így kerülje el, hogy a virtuális szemetesben landoljanak a céges levelei.
A káoszmarketing csak viszi a pénzt, igaz ez a hírlevelek küldésére is. Sok cég a hírverésnél, márkaépítésnél már ott elbukik, hogy cél nélkül reklámoz. Másik hiba, hogy csak a vevőszerzésre és a rövid távú haszonra koncentrálnak. A vásárlás lebonyolítása után viszont már nem ápolják ezeket a kapcsolatokat. Természetesen itt nem az a cél, hogy a vevők agyára menjenek, de hasznos tartalommal, megtervezett marketingfogásokkal visszatérő vásárlói lesznek, amely a gazdasági helyzetet nézve korántsem mellékes. - írja az FN24.
Címkék: szövegírásmarketingkonverziós rátakonverziómarketing eszköze-dmhírlevélfacebok hirdetésmarketing szövegírás
Biztosan Ön is érdekli, hogy vajon mikor számít manapság sikeresnek a kampánya, avagy hány %-os eredményeket kell produkálnia egy e-mail megnyitásnak, egy linkre kattintásnak, egy facebook hirdetésnek, google adwords szövegnek vagy egy bannernek?
Sokan keseregnek amiatt, hogy nem teljesít úgy a kampányuk, ahogyan remélték.
De, vajon tényleg alul-teljesít? Vagy csak az elvárásaink nagyok?
Nézze át Ön is velem együtt, hogy vajon az Ön kampány-eredményei benne vannak-e a "sikersávban"! Jobban, esetleg rosszabbul teljesítenek-e!
Természetesen néhány tippet most is beecsempésztem a számok mellé, használja Ön is eredményesen azokat!
Címkék: szövegíráscímsorkonverziómarketingmarketingszövegírás
Mikre képes a szövegírás, ha betartjuk a szabályait?
Hihetetlen.
Most mutatok Önnek egy konkrét példát 2 héttel ezelőttről, amikor egy kampányban félúton kicseréltük a címsort.
Előre sejtettem, hogy a különbség látványos lesz, de most ezt valós eredmények is beigazolták:
Az egyik címsor 4-szer (pontosan!) teljesített jobban, és ennyivel több feliratkozót szerzett a cégnek.
No, de csak szép sorjában a részletek, tartson velem:
Címkék: marketingmarketingstratégiaversenytárspozicionálásMc Donald's
Érdekes kis gyorsétteremre bukkantam a hétvégén Gyulán, az egyik legszebb hazai kisvárosban.
Olyan kézenfekvő ötletet fejlesztett ki és vitt sikerre egy helyi vállalkozó, hogy szinte döbbenet, hogy ugyanez eddig csak keveseknek jutott eszébe, ha egyáltalán…
Persze, a legjobb ötletek mindig a legkézenfekvőbbek, de, miután ezek annyira adottak, ezért gyakran átsiklunk felettük. Nem így a gyulai Hamburger Bár.
Na, de mit is tett? Nézze csak…
Címkék: óriásplakátmarketingmarketingszövegmarketing stratégiamarketing terv
Már többször láttam úton, útfélen, és mindig mosolyra derített az alábbi óriásplakát, mert elképzeltem, ahogyan marketingesek, kreatívok, grafikusok és szövegírók lázasan dolgoznak éjszakába nyúlóan az energiaitalok és pizzák között azon, hogy ez a plakát elkészüljön és ilyen legyen! :-)...
Címkék: marketingakciómarketingötletmarketingstratégia
Hihetetlen nehéz tud lenni olykor kitalálni egy-egy újabb vevővonzó akciót. Ön sincs egyedül, ha emiatt napokig fő a feje, ráadásul ki mondja meg előre, hogy a beugró ötletek vajon megállják-e a helyüket. ...és, ha megállják, akkor hogyan vitelezze ki úgy, hogy lehetőleg minden "bőrt lehúzhasson az akcióról", és minden mozzanata újabb apropókat teremtsen a vevőknek Önhöz, vagy a honlapjára betérni.
Nem könnyű.
Ha ilyen ötlettelen alkotói-válság gyötri Önt is, hívja segítségül a jó öreg naptárat, mert az mindig segít! Nézze csak...
Címkék: Marketingmarketing stratégiavevőszerzőfeliratkozógyűjtés
Ahogyan régen a viccben arra a kérdésre, hogy: Hányan haltak meg a II. viágháborúban Sztálingrádnál, megkérdezték, hogy: ...jó, de név szerint?, már az online korában nevetés nélkül, teljesen komolyan feltehetjük a kérdést: Hányan nézték meg a weboldalat, és kik ők név szerint?
Vajon Ön tudja, hogy kik látogatják az oldalát, és milyen nyomvonalon haladnak rajta végig? Ön befolyásolja az útjukat - a megrendelés felé, vagy hagyja, hogy kattintsanak össze-vissza... vajon melyik a helyesebb út, melyik hoz többet Önnek?
Címkék: e-mail tárgymezőcímsorvevőszerzésmarketingmarketing kommunikációígéret
Azoknak is hoztam hasznos tippet, akik sosem ígértek ilyet, mert más a profiljuk...
Aki egy kicsit is átgondolta már, hogy mivel hathat a vevőire, egészen biztosan feljegyezte magának, hogy a vevője, foglalkozzon bármivel is, profitot és sok új vevőt szeretne. Ezen felbuzdulva ma már szinte mindenki így közelít a vevőihez. Ezt ígéri a cégeket célzó biztosítós, a tanácsadó, a fejvadász, a tréner, a reklámügynökség, a médiaügynökség....még a fogfehérítőt forgalmazó cégek is... stb. Lassan már az ebédbeszállító is kitalálja, hogyan segítheti több vevőhöz ő a megrendelőit. Épp ez az, ami miatt egyszerűen elcsépelődött a marketingkommunikációban ez a 2 szó. Egyszerűen hiteltelen lett, nem hiszünk neki. Mit ígérjünk akkor ezek helyett?... Van néhány tippem, és nem unalmasak:
Címkék: marketingmarketingstratégiawebszövegszövegírás
Mondják, hogy aki nincs a neten, az már nem is létezik. Lassan ezt a mondást átírhatjuk valahogyan úgy, hogy: Aki nincs a google találati lista 1. oldalán, az szinte láthatatlan. Persze, ez optimalizálás és honlap-kor kérdése is, de azért segíthetjük a szövegírásunkkal is, sőt(!) ma már nem csak a látogatót kell lenyűgözni, aki az oldalra érkezik, hanem a weboldal szövegeinek összeállításakor egy másik kulcsfonosságú tényező is létezik...