Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírásmarketingkommunikációkommunikáció
Még csak nem is annyira, hogy ne lett volna elérhető. Hanem: hagyta-e egyszer is, hogy elteljen úgy 1-3 nap, hogy a folyamatban lévő megrendelése teljesítéséről nem kapott információt a vásárlója?
Biztosan megvan minderre az érthető magyarázata, de a vevők ezt - saját nézőpontjaikból - nehezen fogadják el.
A vevőkben sok-sok elvárás, és ezek mentén - sokszor jogosan, másszor nem - türelmetlenség is munkál. Ez persze a választott termék árával vagy értékével egyenes arányban nő. Minél több pénzt fizetnek ki egy termékért, annál nagyobbak az elvárásaik a kiszolgálást illetően is. Mindez teljesen jogos és érthető is.
A vállalkozás akkor van jó úton, ha elfogadja ezt a tényt, és mindent megtesz azért, hogy a vásárlók türelmetlenségét kezelni tudja, elvárásaiknak megfeleljen, sőt: egy kicsivel mindig többet is nyújtson ezeknél.
Már 19 éve foglalkozom KKV marketingstratégiákkal, értékesítéssel és marketinggel, és mindig azt láttam, hogy a vállalkozások egyik legalapvetőbb feladata a sikerhez vezető úton az, ha a vevőit korrekt módon, mindenről tájékoztatja.
Vajon mennyivel növelheti hitelességét, ha szán erre időt, energiát, sőt: egy automatizált rendszert?
(A képet a KFC egyik étterménél készítettem egy budapesti plázában. A "Hogy áll a rendelésed?" világító falon nyomonkövethettük - sorban állás közben - hogy mi történik a rendelésünkkel, és vajon, mennyit kell még várnunk addig, míg kézhez kaphatjuk az ételünket!)
A tájékoztatás alatt....
Mindig azt vallottam, hogy a marketing nem hazudhat. Az a cég, mely nem mond igazat a termékéről, az saját jövőjét ássa alá. Mert lehet, hogy a hazugságai révén egyszer-egyszer hatalmasat kaszál a kampányaival, de hosszú távon hiteltelen marad. Ezért a korrekt, hiteles tájékoztatást tartom az egyetlen járható útnak.
Azt is vallom, hogy a marketing nem nyomul. Ne nyomuljon!
De nem is lehet nyomulós akkor, ha a cég jól felmérte az ideális vevőkörének minden jellemzőjét.
Az ideális vevő az, akinek épp arra van szüksége és épp ekkor, amit a cég adni, nyújtani tud. Az ideális vevő épp ezért feltételezhetően vásárolni is fog, legalábbis szeretne, erre keresi is a lehetőséget. Csak azért nem vásárolt még Öntől és cégétől, mert nem kapott megfelelő, vagy elegendő tájékoztatást a termékről vagy a szolgáltatásról.
Fontos, hogy ezt a nézőpontot tartsa a vállalkozás a szemei előtt, mert így valóban az ideális vevők szükségleteiból tud kiindulni, és egy hozzájuk szabott kampányban csak így tud minden információt jól közvetíteni.
A hirdetésekből, a landing oldalakról, vagy más promóciókból így az alábbiak nem maradhatnak ki:
Természetesen a felsorolásból a termék vagy szolgáltatás jellegéből fakadóan kihagyhatóak vagy módosíthatóak a pontok. Azt azonban ne felejtse el, hogy a lehetséges vevőből csak akkor lesz vásárló, ha minden kérdésére választ tud kapni. Ellenkező esetben tovább áll, de nyomozni az információkért csak ritka kivételek szoktak...
A legtöbb vásárló számára a kommunikáció biztonságot nyújt. Ez nem csak a marketingre igaz, hanem az élet minden területére. A hiteles és korrekt tájékoztatás az embereknek a biztonság élményét nyújtja.
Talán tudja Ön is, hogy Amerikában egyszer végeztek egy kutatást az orvosi műhiba-perek kapcsán. Azt kutatták, hogy miben vétkeztek leginkább a beperelt orvosok. Az eredmények pontos statisztikai számadataira nem emlékszem, de nagyon izgalmas nézőpontot adott. Nem azok az orvosok kapják a legtöbb feljelentést, akiknek nincs elég szaktudásuk. A beperelt dokik között sok-sok főorvos, professzor is helyet kapott. A perek legegyértelműbb kiváltó oka a kommunikáció hiánya volt. Azokat az orvosokat érintették leggyakrabban a műhiba-perek, akik nem adtak tájékoztatást, vagy nem kommunikáltak eleget a betegekkel vagy annak hozzátartozóival.
Még a párkapcsolatainkban is elvárjuk, hogy a társunk ossza meg velünk, mit tervez, mit gondol, mire vágyik, mi a problémája, hiszen általa érintett a saját terünk is. A vevőink igénye a leadott megrendeléseik nyomon követésére teljesen jogos.
A webáruházak az online rendeléseikhez már társítanak olyan rendszereket, ahová belépve egy saját platformra, a megrendelő ellenőrizheti megrendelése állapotát. Ezen felül azonban nagyon kevés helyen találkozunk hasonlóval.
A legtöbb panaszt eddig grafikusokra, webfejlesztő cégekre vagy nyomdákra hallottam. Ott, ahol a folyamat automatizálható lenne - mint például egy nyomda esetében - nem is értem ennek a hiányosságnak az okát. A munka csak késik, nem készül, de nincsen róla hír sem, vajon, mire számíthat a megrendelő.
Nagyon tetszik az éttermi szolgáltatásoknál megszülető gyakorlat. Most a képen a KFC led-fala látszik, de például a Pizza Forte az online pizza-rendeléshez is készített egy hasonló kis appot, ahogy a rendelés elküldése után követheti a vásárló, hogy a pizzája milyen stádiumban van. Így a pizza érkezése kiszámítható.
Vagyis: tájékoztassa vásárlóit a megrendelés után az alábbiakról:
Ez a fajta tájékoztatás egyrészt elvárt és elvárható, másrészt, azok a vállalkozások, akik a saját iparágukban ezt elsőként szervezik meg vagy automatizálják, és egyedi módon vitelezik ki, azok egy újabb élménnyel gazdagítják a vevőiket. Élményt adni már önmagában is nagyon jó marketing, ha pedig ez még több is, vagy jobb is, mint ahogyan a vevő arra számított volna, akkor egyenesen nyert ügye van a szolgáltatónak.
Ne feledje: amit a vevő élményként, meglepetésként, extraként élt meg - mert nem számított rá, vagy nem úgy, ahogy kapta - azt el fogja mesélni másoknak is! A szájpropaganda pedig ezzel elő is készült.
Kívánok Önnek sok sikert és sok elégedett vásárlót, valamint kívánok jó marketingötleteket és profi stratégiát!
Ha úgy érzi, jó volna, ha ebben valaki foghatná a kezét, tartson velem az egyéni stratégiai tervezés és marketing-szövegírás konzultációs napokon!
https://kkv-marketingstrategia.hu/szovegiras-trening
Szeretettel várom Önt is!
A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.