xxx
Nov22

Rossz terméket egy jó marketinggel csak megbuktatni lehet

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírás

Miért tud tönkre tenni egy "rossz terméket" a "jó marketing?"

A termék a marketing által a fókuszba kerül. Ha nem érdemes azokra az elismerésekre, amit a hirdetésekben társítottak hozzá, akkor csak felerősödik a termék hiányossága. Ez történik egy izgalmas, jól célzott hirdetés hatására. 

Vagyis, ha a termékkel kapcsolatos ígéret túl nagy, vagy túlzottan elrugaszkodott, akkor a vásárlók elvárásai is nagyok lesznek. Amikor ezt a termék végül nem képes teljesíteni, akkor a vásárló csalódik.

A csalódott vásárló 3 dolgot tehet:

  • reklamál,
  • nem vásárol többet
  • vagy / és másoknak is elmeséli a rossz tapasztalatát

A képen látható MIZO tejtermék nem rossz termék. Egészen biztosan finom és különleges is. Mindössze illusztráció a következő sztorihoz...

Rossz terméket egy jó marketinggel csak megbuktatni lehet

A minap egy élelmiszerbolt hűtőpultján fotóért kiáltott ez a termék - és már beszélünk is róla...

Amikor a termék jellege túl elrugaszkodott...

Elképzelem, ahogyan a Mizo fejlesztői egyszer csak kitalálják, hogy mekkora ötlet lenne almáspite ízű tejet piacra dobni.
Igazán nyitott marketinges vagyok, de ez sosem jutott volna eszembe- és legyen ez az én kreativitásom hiánya. Persze, ha a Mizo végzett egy fókuszcsoportos kutatást a termékfejlesztés előtt, akkor minden bizonnyal tudatos döntést hoztak.

Ennek kapcsán megfogalmazódott bennem, hogy ma már teljesen elrugaszkodott ötletetekkel állnak elő a cégek. Olyanokkal, amelyek kapcsán nehéz felfedezni a párhuzamot az életszerűséggel. A mai kreatív ételek kezdenek Bagoly Berci minden ízű drazséjára hasonlítani. Persze ezt a fagyi kínálat helyből übereli a "hupikék törpe" (ízű :D), a rágó ízű, céklavagy szilvapálinka ízű fagyi-költeményekkel
De nem az élelmiszerpulton vannak hasonló életszerűtlenségek. A mosogatószerek például a "gyümölcsök erejével" hirdetik a hatást. Nem is tudom: a citromtól nem azt várom első sorban, hogy felmarja az edényről a szennyeződéseket, hanem azt, hogy vitaminos, bio és egészséges legyen. 

A nélkül, hogy kritikus lennék, úgy gondolom, ez a trend már túlmegy azon a ponton, amit még érdemes. Az almáspite ízt például nem a tejben keresem, hanem a pitében. A citromot erősnek érzem, mint C vitaminos gyümölcs, de nem vonz, mint mosogatóerő.

Amikor a termékígéret túl nagy...

Pár éve történt egy népszerű kozmetikai cégge,hogy a terméke előnyeit úgy domborította, hogy a ránctalanítója X nap alatt eltünteti a ráncokat. Persze, a tesztek szerint a vásárlók ráncai nem tüntek el ennyi idő alatt. Így a csalódott vásárlók be is perelték a céget, akit a hatóságok jókora bírsággal kértek számon.

...de hát mindig azt mondják a marketingesek, hogy az a jó, ha különbözni tud a termék a többitől, az átlagostól...

Igen, igen. Ön is merjen különbözni, és egyedi pozícionálást választani, vagy egyedi termékekkel kitűnni! Azonban figyeljen oda arra, hogy az valós és elképzelhető párhuzamot jelentsen a vásárló fejében élő valósággal! Ez KKV-marketingstratégia során különösen fontos. A vásárló szokásait, az ő fejében élő "valóságot" ismerni pedig kulcsfontosságú. Remélem, a fenti termékek eladási statisztikái jobbak a vártnál!

Mit érdemes ígérnie akkor a termékről?

  • Olyat, ami megkülönbözteti más termékektől, de igaz!
  • Olyat, amit hiteles statisztikai adatokkal erősíteni, alátámasztani is tud
  • Olyat, amire fogékony a célcsoport, amit igényel, amire vár - ehhez érdemes piackutatást csinálnia
  • Olyat, ami azonosítani tudja a terméket az Ön cégével vagy márkájával
  • Olyat, ami emlékezetes, amit esetleg el lehet mesélni másoknak is.
  • Olyat, ami megjegyezhető

Az tehát, hogy milyen terméket fejlesszen, és hogy mit ígérjen a termék előnyeiről, nagy felelősség. Komoly és korrekt kutatási munka kell, hogy ezt a döntést megelőzze, és persze a hirdetésben történő megfogalmazás sem mellékes, így a stratégiai marketing és a marketing-szövegírás kiemelt szerepet kap.

Van azonban itt még egy fordulat...

Azzal indítottam a cikket, hogy a "rossz terméket" a "jó marketing". Ezt egy picikét korrigálom. A "jó marketing" ugyanis nem ígér elrugaszkodottan - hanem kifejezetten az ideális célcsoport igényeire szabja a pozícionálást és a termékfejlesztést. A jó marketing nem hibázhat akkorát, hogy elszálljon a konkrét vevői igényektől, a vevők fejében lévő "valóságtól".

A sikeres marketingstratégia kulcsa ugyanis az a gondolatolvasói készség, amivel a marketinges képes az ideális célcsoport gondolataiban is kutatni, és olyat ígérni, olyan szavakkal és stílusban, olyan áron és formában, ahogyan azt a célcsoport elvárja!

Kívánok Önnek ebben sok sikert, jó marketingötleteket és profi stratégiát!

Ha úgy érzi, jó volna, ha ebben valaki foghatná a kezét, tartson velem az egyéni stratégiai tervezés és marketing-szövegírás konzultációs napokon!

https://kkv-marketingstrategia.hu/szovegiras-trening

Szeretettel várom Önt is!

Szóljon hozzá a témához Ön is!

A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.