xxx
Nov14

Miért hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketing-stratégiamarketing-szövegírástartalommarketingcontent marketingblogoláshírlevél

Tartalommarketing, content marketing a KKV marketingstratégia középpontjában

Mit vállal a cég  a marketingjében: sokat költ, vagy inkább sokat dolgozik?

Nem lényegtelen kérdés.
Mert ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag láblógatva, akkor azért mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetéseket, akciókat, rendezvényeket finanszírozni nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a cég szinte nem is érintkezik eléggé a vevőivel. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek - ha jól mérte fel a cég a vevői igényeit.  

A másik megoldásban: a cég azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran érintkezik a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepcióra igaz. Ha Ön úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan, és kevesebbet költve, előbb-utóbb nagyon szép eredményeket fog elérni.

A tartalommarketing az a marketingstratégia terület, ami nem csak divatos, hanem egyszerre több hasznot is hoz a cégnek!

Olvasson tovább!

Miért hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Hány legyet üthet egy csapásra a tartalommarketinggel?

A tartalommarketing a marketing-szövegírásnak az az ága, ami nem a közvetlen eladást szolgálja, hanem elsősorban azt, hogy a cég mindig ott lehessen a célcsoport fejében, hogy fenntartsa a lehetséges vevők érdeklődését.
A tartalommarketing elemei közé soroljuk a blogolást, a natív marketinget, a hírleveleket (nem reklámlevelet), a saját magazinokat online vagy print formában, ide soroljuk a facebook posztolásokat is.

A tartalomnak az a szerepe, hogy hírt, hasznos tudást, útmutatást adjon. Itt van lehetőség a trendeket leírni, tanácsot adni, filozófiát, módszertant bemutatni, megismertetni az olvasót valós esetekkel és azok megoldásaival. A content marketing szórakoztat, hasznos és épp ez az, ami miatt az olvasó megjegyzi a cég nevét és módszereit.

Milyen hasznai vannak hát a content marketingnek?

  1. A sok hasznos tartalom, módszer, tanács, útmutatás segíti az olvasó célcsoport mindennapjait.
  2. Ezeket a megoldásokat és élményeket az Ön cégéhez kötik majd az olvasói. 
  3. Ezzel a cég a saját hitelességét erősíti, szakmaiságát építi.
  4. Az olvasó a tartalmat megoszthatja, hivatkozhat rá, ajánlhatja, véleményezheti, így valamilyen mértékben ő elkötelezhetővé válik a cég megoldásai felé.
  5. Ezzel pedig az interaktivitásra is lehetősége van az olvasónak. Vagyis Ön első kézből értesül az olvasóktól az ő véleményükről, problémáikról, élményeikről. 
  6. A cég neve a megoldásaival együtt épül be az olvasóközönség köztudatába, így adott probléma esetén, azonnal az Ön cége jut eszébe, mint megoldás-szolgáltató.
  7. Mivel ez csak közvetve reklám, így csak közvetve serkenti az eladásokat, de olyankor - épp a felépített szakmaiság miatt - jóval jobb alkupozícióban lesz a cége. Ugye?
  8. A tartalom szépen érvényesül az ingyenes marketingcsatornákon is: google organikus vonalon, a facebookon, a blogban, az ingyenes hírlevélben.
  9. Ami még nagyon lényeges: a tartalom révén edukálni tudja a cég az ügyfeleit. Aki nem érti, nem szereti ezt a stílust, ahogyan Önök írnak majd, az nem lesz ügyfél. Aki viszont azonosulni tud a marketing-szövegekkel a blogban, hírlvélben, honlapon, facebookon, magazinban, az viszont azt fogja gondolni: "húh, ez rólam szólt, rólam írták!" Ezt kell elérnie, és ha eléri, nagyon sok siker követi majd....

Nem tudok hátrányt felsorolni a tartalommarketing rovására. Ezért azt javaslom, hogy mindenképp szánjon rá! Adjon teret a contentnek a marketing-stratégiában is építse következetesen, rendszeres intenzitással!

Sok sikert, sok vevőt, sok olvasót kívánok!

Szóljon hozzá a témához Ön is!

A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.