xxx
Nov09

Gyerekmentes hotel - Mire jó egy jó pozicionálás?

Címkék: pozicionálásmarketingstratégiamarketinggyerekmentes hotel

Marketingstratégia KKV-knak

Nemrég a ráckevei Duna Relax & Event Hotel**** (korábban: Kék Duna Wellness Hotel) gyerekmentes hotellé változtatta a pozicionálását. Ezzel a hotel jó kis témát adott nem csak a szakmai médiának, hanem még az országos csatornáknak is. Foglalkozott vele az Origó, az Index, a Class Fm, de már TV műsorok is.

Vajon milyen a közönség megítélése?
Hogyan lovagolhatta meg a hotel ezt a nagy nyüzsgést?
Milyen visszhangot vált ki ez a marketing és új pozicionálás a szakmából?

Gyerekmentes hotel - Mire jó egy jó pozicionálás?

Az igazságot és történetet nagyon szépen kiegészíti, hogy a tulajdonosi körnek van egy abszolút gyerekbarát hotelje is, a 3 éve működő noszvaji Oxigén Family Hotel & Spa**** szuperior. Ez a hotel egy valódi gyerekparadicsom, mely annyiféle gyerekprogramot, játékot és elemet tartalmaz, hogy a kisgyerekes menedzser-réteg első számú gyerekbarát hotelje lett. A hotel már babakortól figyel a picikre, de leginkább az ovisok és kisiskolások számára kedveznek sok-sok lehetőséggel és megoldással.

Így, hogy van a családosok számára egy opciója, a tulajdonosi kör könnyen döntött amellett a piaci és marketingstratégia mellett, hogy a másik szállodáját kifejezetten gyerekmentessé teszi.

Mi előzte meg a marketing-stratégiai döntést? Hogyan jött az ötlet?

A ráckevei hotel már egyébként is megérett egy új marketing pozícionálásra, és korábban többféle próbálkozása is volt a hotelnek. A hotel 2003-ban nyitott, akkor, amikor még alig 10 wellness hotel működött Magyarországon. A wellness hotel, mint pozícionálás akkor jól megállta a helyét, így ennek – meg egy tv szereplésnek – köszönhetően gyorsan népszerűvé vált a ház.

Az évek során azonban nagyon sok 4*-os hotel vált szintén wellness hotellé, és így pár év alatt olyan versenytársi környezet született, amivel a 2003-ban indult hotel nehezebben tudta felvenni a versenyt. Ideje volt megújulni. Új marketing-stratégiára volt szükség. Pár éve – a wellness részleg – átalakításakor egy római stílust kölcsönöztek a hotelnek, azt remélve, hogy ezzel kitűnhet a ház a többi wellness hotel közül. Az új pozícionálás azonban átütő sikert nem hozott.

Tavaly már próbálgatta a hotel a szárnyait azzal, hogy az életrevaló nyugdíjasokra célozzon, és ennek fényében alakította szolgáltatásait, de ebben még nem volt benne az a bátorság, hogy a gyerekeket egyszerűen „kitiltsák”.

2015 nyarán született meg ez a marketing döntés és a hotel bátran, sőt vakmerően vállalta is a kommunikációjában, hogy a 12 év alatti gyerekek nem vendégei a jövőben. Ez azokat érintette rosszul, akik korábban családostul jártak a hotelbe rendszeresen. Ugyanis ők valóban úgy élhették meg, hogy többé nem kívánatosak a gyerekeikkel együtt.

Valójában azonban mindez csak nézőpont kérdése: a gyerekek nem kitiltva lettek. Nem diszkriminál a hotel a családokkal szemben. Egészen egyszerűen csak arról van szó, hogy aki gyerekkel akar pihenni, az nem ezt a hotelt válassza, aki viszont kettesben szeretne néhány romantikus napot a párjával – gyerek nélkül – az annál inkább ezt válassza, mert itt valóban csendben, romantikában, nyugalomban pihenhet.

 Hogyan fogadta a közönség az új pozicionálást?

Én először marketinges szakmai berkekben láttam szavazást a hotel új – gyerekmentes – pozícionálásáról. A marketinges szakma úgy szavazott, hogy nagyon jó ötlet volt a hoteltől. 85 gratuláló szavazatra kb 15 elmarasztaló, kifogásoló érkezett, így a marketingesek tulajdonképpen 85%-a elismerően nyilatkozik a hotel döntéséről.

Ha vannak gyerekbarát hotelek, itt az ideje, hogy legyen egy ellen-tábor is, megteremtve ezzel ismét egy egyensúlyt a piacon. A szakmai körünk szerint minden bizonnyal követik majd mások is a hotelt: éttermek és más szállodák is. Az úttörő azonban a Duna Relax & Event**** marad, és mint tudjuk, az nagyon fontos a piaci sikerek szempontjai között, hogy a szolgáltató első lehessen (egy egy darabig egyetlen ) abban, amit csinál, amit közvetít.

Aztán az egyik online hírportál indított szavazást a témában, amiben már a közönség, az utazók mondhatták el a véleményüket. Ott is nagyjából a fenti arány született. Az utazók 85%-a örömmel fogadja, hogy van olyan szálloda Magyarországon, ahol a felnőtt párok egymással romantikázva, nyugodtan pihenhetnek. Ezzel egyébként egy látens igényre hívta fel a figyelmet a hotel. Még hozzá arra, hogy amikor megszületnek a gyerekek, akkor a családok zömében megszűnik apa- és anya intim kettesben töltött kikapcsolódása, és ők ketten a párkapcsolatukat alárendelik a gyerekeiknek.

Amikor megszületik egy látens igény a célcsoportban....

Ezzel, hogy van olyan hotel, ahol gyerek nélkül, kettecskén tölthetnek néhány romantikus napot és éjszakát tulajdonképpen az igény is születőben van, hogy ezt meg is tegyék. A hotel így nem csak egyedi módon pozícionált, és megkülönböztette magát a többi hoteltól, hanem egy látens igényt is ébresztett, amivel edukálni tudja az utazó közönséget. Tulajdonképpen a hotel teremtett egy saját piacot magának.

Még nem tudjuk, hogy hosszú távon milyen számokat fog hozni a hotel a bevételeit, az egy éjszakára jutó árait, és egyéb statisztikáit tekintve, de úgy vélem, ezzel most merészet alkotott, kockáztatott, és tarolni is fog. Egészen biztos vagyok abban, hogy árait jelentősen emelni tudja, és hogy bevételei tükrözik majd a látens igények ébresztését és azt a szájpropagandát, ami most körüllengi a hotelt.

Mit érdemes a szakmának tanulnia a hoteltől ebből a marketing-stratégiából?

A pozícionálás kulcsfontosságú. Amikor egy étterem vagy hotel megtalálja a saját útját, melyben egyedi és egyetlen lehet (egy darabig) azzal egyszerre több legyet is lecsaphat:

  1. Meg tudja különböztetni magát másoktól. Ezzel emlékezetessé válik.
  2. Azzal, hogy nincs versenytársa az így adódó kategóriában egyéni módon alakíthatja árait. Nem lesz ugyanis viszonyítási pontja a vendégeknek ebben (sem.)
  3. A pozíciója hírt jelent, amiről beszélnek az emberek egyfajta ingyen PR-t, referencia marketinget vagy szájpropagandát teremtve, és így könnyebben népszerűvé tehető a hotel.
  4. Azzal a pozícióval, amit a hotel választott, egybe forr a neve, és amikor az utazók azt mondják, hogy felnőttként, kettecskén pihennének, akkor a gyerekmentes hotel fog eszükbe jutni.

 A hotel témát, hírt teremtett, pozícionált egy látens igényű célcsoportra, kinevelve ezzel egy új utazói igényt, és persze, le is fogja aratni a babérokat.

Mi is drukkolunk a hotelnek, és figyelni fogjuk, hogyan használja ki a pozíciója előnyeit. Azt már látjuk, hogy saját – címlista-építő – szavazást indított a facebookon, ami így karácsony előtt nagyon ügyes ötlet!

Szóljon hozzá a témához Ön is!

A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.