xxx
Jún26

Szórólap-kritika: ilyen volt - milyen legyen?

Címkék: marketingmarketingstratégiamarketingeszközonline marketingoffline marketingszórólapszövegírásmarketing-szövegírás

A szórólap egy halott marketingeszköz? 

Nem hinném!
Persze, az online marketingeszközök tarolnak az offline eszközökkel szemben - mérhetőek, olcsóbbak, változtathatóak, nyomon követhetőek  - azonban még mindig igaz az, hogy akkor JÓ a MARKETINGSTRATÉGIA, ha azzal az adott vállalkozás célcsoportja a lehető legeredményesebben elérhető a legalacsonyabb költségek mellett.

Ehhez nélkülözhetetlen tisztában lennünk azzal, hogy mit akar a célcsoport, mi van a gondolataiban és nem utolsó sorban: milyen vásárlási- és döntési folyamatokon keresztül választ végül egy terméket, üzletet vagy szolgáltatót.

Sok olyan üzlet vagy vállalkozás van, akiknél az offline markeingeszközök adott esetben jobban megtérülnek, vagy több vevőt hoznak, mint az online eszközök.

(Például egy ipari elektromos hajtóműveket forgalmazó vállalkozásnak a facebookon aligha lesz 100 ezres lájktábora. De a sarkon lévő pékség is feleslegesen nyomogatja a google adwords gombjait, neki a helyi offline eszközök között akad eredményesebb is. Nem "divatból" választunk marketingeszközt a stratégiához, hanem mindig a szerint, hogy tudjuk a lehető leghatékonyabban megszólítani, megkínálni a célcsoportot)

Eképpen megvizsgáltam egy bababolt szórólapját, és mert tudom, hogy szeretik az emberek látni, miből mi hozható ki, ezt meg is osztom.

Ezen a példán keresztül sokkal könnyebb lesz megérteni azt is, hogy a szórólap hatékonysága mennyire függ attól, milyen a tartalma, milyen az üzenete és hogy mindez milyen grafikával került terítékre!

Szórólap-kritika: ilyen volt - milyen legyen?

A PöttömPláza szórólapját a tulajdonosa kedvesen közszemlére bocsátotta, hogy "szétcincálhassuk".

Azért is mertük kitenni névvel, címmel - szinte élőben - ezt a szórólapot, mert tulajdonképpen aranyos, sőt: ügyes is, és épp azokra tudjuk felhívni általa a figyelmet, amit még az öreg rókák - marketingben járatos cégvezetők - is gyakran elhibáznak.

 

Milyen felépítése legyen a szórólapnak?

Nem győzzük hangsúlyozni, és szinte mindenkinek a könyökén jön már ki ez a néhány alaptézis, mégis elsiklik felettük a legtöbb vállalkozás, amikor a megvalósításra kerül sor.

Az alapok:

1. A szórólap szóljon az olvasóról
2. A szórólap NE az üzlet nevével, címével kezdődjön!
 
3. Mindig hirdessen konkrét akciót!
4. Az ajánlat legyen "nyálcsorgatós", olyan vonzó, hogy ne lehessen elmenni mellette! Ezt a képek szolgálják ki!
5. Kövesse az AIDA formulát! (Attention - interest - desire - action)

 

Nézzük meg ennek a szórólapnak a fényében mindezt?

1. A figyelemkeltés - Érje el, hogy a szórólapra ránézzen a címzettje. Tegye oda a figyelmét a lapra!

Ezt 2 dologgal lehet a legkönnyebben kiszolgálni:
1) Egy olyan címsorral, mely visszatükrözi a vevő fejében lévő gondolatokat, vágyat, problémát! Ez esetben azt, hogy a csemetének nyárra cipőcske és ruhácska kell. Ha lehet, ez szép és tartós legyen és leginkább megfizethető árban. :)

2) ...és egy klassz, figyelmet megragadó képpel, grafikával, ami ezt az üzenetet meg is erősíti.


2. Az érdeklődés felébresztése - vegye rá az olvasót arra, hogy bele is olvasson!

Ezt az első bekezdéssel tudja Ön - röviden - elérni. Az ígéretet kell itt megadnia. A címsorban már azonosította az olvasó problémáját, vágyait, itt adja meg az ÍGÉRETET arra, hogy Önnél meg is találja a megoldást.

"Nyári szandál és ruha akció 0-3 éveseknek kiváló minőségben, széles választékban - XXX ft-tól... de most XX% kedvezménnyel"

3. A vágy felébresztése

A következőkben el kell érnie, hogy az olvasóban felébredjen a vágy a termék iránt. El kell, hogy képzelje önmagát úgy, hogy használja, élvezi a termék / szolgáltatás előnyeit.

Ebben leginkább a termék képek, a hangulat van segítségünkre! A szöveg is fontos, de csak akkor érvényesül, ha ezt a grafika még emészthetőbbé teszi, felerősíti.

 

4. Cselekedtessen!

Sokszor épp ez az elem marad le a szórólapok és hirdetések szövegéből, pedig ez nagyon fontos! Az emberek azt teszik, amit mondanak nekik, illetve szívesen teszi a többség azt, amire megkérik!

"Látogasson el üzletünkbe, váltsa be kuponját!"

 

További hatásfokozók:

1. A kupon:

Nagyon ügyesen ez a szórólap is élt vele. A kupon - főképp, ha összegszerű - akkor olyan, mint egy "belépő". Az olvasó már félig betette általa a lábát az üzletbe!

 

2. A sürgetés:

Kell egy záros határidő, egy véges készlet, vagy más ok, ami miatt az akció csupán néhány napig él. Erre azért van szükség, mert az olvasóban felébresztett lelkesedés hosszú távon alábbhagy! Ezért ne felejtse el a sürgetést bevetni! Jöjjön, csak mihamarabb az a vevő!

 

3. A címadatok, szlogen elég alulra:

Sok KKV esik abba a hibába, hogy a szórólap tetején az üzlet nevével jókora helyet elfoglal. 

Valójában nem a cégadatok a figyelemkeltőek! Nem is traktálnám velük a vevőt! Először a címsor fogja megragadni az olvasót, és mire a lap aljára ér, addigra fogalmazódik meg benne ez: "Ez szuper, de hol és mikor tudom ezt megkapni?"

Ezért, itt alul van a helye a címadatoknak, nyitvatartásnak. Ráadásul ezt az infót ezek után piciben is megtalálja az olvasó, nem kell erre nagy helyet pazarolni!

NAGY az LEGYEN, AMIVEL FIGYELMET és amivel VÁGYAT AKARUNK kelteni!

 

Milyen a hatása egy szórólapnak?

Azt szokták mondani, hogy 0,1-1% közötti. Ennyien élnek vele, ennyire konvertál.
Azonban ez nagyon függ az ajánlattól, a szórólap szövegétől, tartalmától és attól, milyen területen történik a szórás. A szórólap kiküldése egy gyors stratégiát igényel!

Nézzük meg, milyen versenyképes ez egy ilyen bababolt esetében?

Itt van egy bölcsi az üzlettől 50 méterre. Valamint 4 lakópark a közvetlen közelben. Ez igazi kisgyerekes környék, érdemes megszórni szórólapokkal. Egy szórólap előállítása - példányszám függő, de kb: 65-120 forint között lehet darabára. A google hirdetésben is hasonló lesz a kattintási ár, vagy rosszabb!!! 

Nem tartom rosszabb vagy kevésbé hatékony megoldásnak a szórólapot, mint offline eszközt az online-nal szemben ennek a shopnak az esetében!

 

Vajon az Ön szórólapjáról, szövegeiről, promócióiról, marketingstratégiájáról mit mondhatnánk el?

Mit szólna, ha azt egy nagyon szűk körű tréningen vetnénk vizsgálat alá?

Éljen a lehetőséggel! Legyen a vendégem itt! Sok-sok példával, gyakorlattal, az Ön üzletére szabott példákkal várom Önt!

 

http://KKV-marketingstrategia.hu

Sok vevőt, sok bevételt kívánok Önnek!

Szóljon hozzá a témához Ön is!

A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.