Címkék: háziasszony-marketingmarketingstratégiaközvetlen marketingdirekt marketingoffline marketingstratégiaháziasszonyALDICHIBOAVONoriflameARIEL
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb. Én csak háziasszony-marketingnek hívom. :)
Feltűnt, hogy nem hirdet az Ariel a Tv-ben, pedig korábban nagyhirdetőnek minősült. KIderült, egészen más vonalra allokálja az erőforrásait: háziasszony-marketingbe kezdett.
Egy kolléganőm, aki már háziasszonyi rangban van, meg is keresett engem is. A rendszer nem MLM, nincs jutalékos visszatérítés, mert a nagyon jól felépített NAGY MÁRKA tekintélye akkora presztizst jelent a nőknek, hogy így jutalék nélkül, pusztán kedvezményekért is boldogan háziasszonykodnak.
MI is a háziasszony-marketing lényege?
Ha jól emlékszem, akkor az ARIEL azzal indította ezt a rendszert, hogy kis mosópor minta-csomagokat osztott a weboldalán háziasszonynak regisztráló nőknek. A háziasszonyok ezeket nem csak kipróbálják, hanem megajándékozzák vele barátnőiket, szomszédasszonyaikat, kolléganőiket, és a kis csomag átadását egy gyors fotóval örökítik meg. A fotókat feltöltik az ARIEL oldalára, és ha a megajándékozott nőnek van kedve ugyanígy az ARIEL háziasszonyává válnia, akkor őt is regisztrálják az oldalon. Persze ezután következnek a mosóporos élménybeszámolók, és futótűzként terjed az ARIEL híre, sőt, exponenciálisan nő a REGISZTRÁLT háziasszonyok száma.
Ez minden új, bevezetésre váró ARIEL TERMÉK számára azonnali, tálcán kínált PIACOT jelent, kitűnő rendszert ad, és egy nagyon dinamikusan épülő címlistát - kompletten kidolgozott AJÁNLÁSI szisztémával. Ez egy tökéletes alap a KÖZVETLEN, DIREKT marketinghez.
Picit később már azt hallottam, a CHIBO is háziasszonyokkal hirdeti a plázákban létrehozott kávépresszós üzleteit. A háziasszonyai kis kávé-kuponokat AJÁNDÉKOZNAK a barátnőiknek, akiket meginvitálnak egy-egy kávéra a CHIBO háziaasszonyaiként, és ha már ott járnak, talán vásárolnak is.... Azt nem tudom, hogy a háziasszonyok itt kapnak-e jutalékot, vagy csak a kedvezményes vásárlás a "fizetségük", de úgy tűnik, a rendszer működik.
Most pedig a MÉDIA hangos az ALDI háziasszonyaitól. Már klubot is létrehoztak a háziasszonyoknak, sőt, közös receptkönyv kiadását tervezik.
Az ALDI háziasszony-klubhoz most lelkesedésből, buliból is csatlakoznak azok a nők, akik büszkék rá, hogy háziasszonyok: szeretnek jókat főzni, büszkék az otthonuk patyolat tisztaságára, kiváló és gondoskodó anyák, és nem mindegy számukra, hogy mindezt, mennyi "konyhapénzből" valósítják meg.
A háziasszonyok korábban az MLM rendszerek marketingjében debütáltak: ORIFLAME, AVON, AMWAY háziasszonyok sürögtek-forogtak az új belépők körül, ők voltak a "felső vonal, a szponzorok."
A mai háziasszony-marketing nem teljesen ugyanez! A mai módszertan arról szól, hogy "TARTOZZON KÖZÉNK MINDEN NŐ, és váljon CÉGÜNK HÁZIASSZONYÁVÁ, aki azonosulni tud a cégünk által képviselt ÉRTÉKEKKEL!" Klubok, közösségek alakulnak, ami egyszerű és nagyszerű módszert a közvetlen marketing és SALES számára.
Ha az Ön terméke is nőknek szól: fogyasztási cikk, háztartási árú, vagy főzésről-sütésről szól, vagy a szépségápolás, smink, diéta, divat, trendek, egészséges életmód a témája, akkor gondolkozzon el azon, hogy vajon mennyivel célszerűbb volna a saját HÁZIASSZONY-HÁLÓZATÁT létrehoznia, mint drágán hirdetgetni az offline médiában! Ez persze a költségvetésétől függ, de talán a legjobb OFFLINE marketingstratégia, amit ma, a közösségi marketing koncepciók nyomán megvalósítani érdemes.
Sok sikert kívánok hozzá!
A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.
huhhh... végre valami új szempont...
Hát, ha még egy scenárióval & csekklistával is meglepnél bennünket, és/vagy szervezet, média... tippekkel is...
ui.: újszerű, de igazából csak leport, de működőképes stratégia (lehet, nem csak nőkre célozva is)
"hogy is volt a sztori a zselatinnal?" - de ne menjünk oly messze! --- > Váncza receptfüzet? ;)