xxx
Nov07

Hogyan írjon NYERTES üzleti ajánlatot - ajánlatkérőinek?

Címkék: ajánlatmarketingszövegszövegírásmarketingstratégia

Higgye el, nagyon sokszor nem az ár a döntő... vagy úgyis mondhatnám, hogy amikor két ár között alig van különbség, akkor abszolute nem az ár a döntő!

Ha ebben nem ért egyet velem, ne is olvasson tovább, mert egészen biztosan nem fog tudni hinni nekem!

Azonban, ha csak egy kicsit kíváncsivá tudtam tenni, mi mindennel tudja megspékelni az üzleti ajánlatát úgy, hogy az 10x profibbnak tűnjön, és nagyobb arányban legyen GYŐZTES, mint eddig, akkor viszont tartson velem!


Megmutatok néhány marketing szövegírás trükköt, amiknek köszönhetően 10 kiadott ajánlatból - ALKU NÉLKÜL - üzlet is születik legalább 8 esetében!

Hogyan írjon NYERTES üzleti ajánlatot - ajánlatkérőinek?

1. Már az ajánlat címe sem mindegy!

Sokan csak szimplán odabiggyesztik az ajánlat tetejére, hogy: A J Á N L A T. Rendben, ezt teszi 10 ajánlatadóból 9.
Ön legyen az az egy, aki ettől jobbat ír!

Írja fel egészen egyszerűen azt is, mire adja az ajánlatot! Mindezt írja fel úgy, hogy abban az domborodjon ki, amire az ajánlatkérő vágyik!
pl: "Ajánlat egy olyan honlap elkészítésére, mely Önnek vevőket hoz!"
pl: "Ajánlat új nyílászárókra, melyek mellett a meleg a lakásában, a gázdíj-megtakarítás az Ön zsebében marad"
pl: "Ajánlat vevőszerő webszövegek írására, és egy különleges extra ötletre, ami még több vevőt meggyőzhet"

Lehet, hogy talál olyan - saját magának-is-ellensége-vevőjelöltet, aki ezek mellett elmegy, de higgye el, ezeket az ajánlatokat szívesebben nézi át az érdeklődők többsége!

 

2. Ne hálálkodjon az ajánlatkérésért, ha nem akarja, hogy a gatyát is lelalkudják Önről!

Nem érdemes alázatos hálálkodásba fogni az ajánlat elején a hagyományos: "Köszönjük, hogy ránk gondolt" szöveggel, mert csupán azt éri el vele, hogy a vevő jobb alkupozícióba kerüljön. Ezzel ugyanis tökéletesen meggyőződik arról, hogy Önnek jó, hogy ő Önnél rendel.

NEM, NEM! Érje el, hogy a vevő érezze azt, hogy NEKI JÓ, hogy ÖNTŐL RENDEL! Ugye, érti, és egyet is ért velem?

Ezért a hálálkodás helyett, dicsérje meg az ajánlatkérő választását, és biztosítsa a felől, hogy azt fogja kapni, amit szeretne.

Valahogy így:
pl: "Tudjuk, hogy Önnek nagyon fontos, hogy új honlapja nem csak szép legyen, hanem meggyőző is, ami sok új vevőt képes hozni. Ha együtt dolgozunk ezen, akkor szaktudásunk és kreativitást legjavát kapja, mert ezt a célt tartjuk szem előtt."
Vagy pl: "Tudjuk, hogy fontos Önnek, hogy a magas gázárak mellett, jól szigetelő nyílászárókkal pénzt takarítson meg. Ezért azt ajánljuk Önnek, amivel legkedvesebb partnereink eddig a legelégedettebbek voltak. "

 

3. Írja le pontokba szedve, hogy Ön szerint MIT VÁR EL ÖNTŐL az ajánlatkérője?

Ez egy érdekes pontja az ajánlatnak, de szükséges, mert NYERŐ!
Írja le néhány rövid sorban, hogy Ön szerint mit várhat el az ajánlatkérő! 

Mutatom, én így szoktam:
"A szövegírás, a szövegeim akkor hatásosak, ha az alábbi 4 szempontnak megfelelnek:"
1. stb..., 2 stb....


Ezzel több legyet is üthet egy csapásra:
- egyrészt megmutatja a vevőnek, hogy Ön mindenre odafigyel - itt mindig lesz olyan szempont, ami a vevőnek nem jutott volna eszébe! Ügyesen legyen szakmai!
- másrészt az olvasója látni fogja, hogy Ön törődik az ő elégedettségével már most előre is!
- harmadrészt picit beleláthat az Ön szakmájába, és elismeréssel adózik a hasznos információkért, amiket így megtudhat.

 

4. Ezek után jöhet az ajánlat! Milyen legyen, hogy NE ALKUDOZZANAK, sőt(!) a drágábbat válasszák?

Ennek egyszerű trükkjei vannak!
- Legyen áttekinthető, első ránézésre is átlátható az ajánlat!
- Tartalmazzon EGY (elég egy!) AKCIÓT!
-… és a legnagyobb TRÜKK: mindig legyen egy másik verziója, ami PROFIBB, DRÁGÁBB, TUTIBB megoldás!

pl én ezt a marketingstratégiát használom: "Én a webszövegek megírására általában 7.500.- ft / web-aloldal árakon dolgozom. Azonban, hozzáteszem, hogy szívesen és gyorsan nyújtok további – konverziót garantáló – funkciókat is a weboldalukhoz szövegekkel kidolgozottan. Ez esetben az árhoz további 25.000.- ft plusz hozzáadódik. Ebben az esetben azonban nem csak meggyőző, google-barát szövegeket kap az ügyfél, hanem kap egy kész kidolgozott rendszerötletet is egy valós konverziós lehetőségre, ami néhány hét alatt megtérül neki!"

Az ajánlatok 75%-ában a drágább megoldást fogják választani! Ha pedig még sem, akkor már nem alkudoznak az alacsonyabb árakon!

5. …és ami sokszor kimarad, pedig lényeges!

Ne hagyja ki az ajánlatból, hogy hogyan rendelhető meg, milyen lépéseket kell megtennie a vevőnek, hogy megvalósuljon, amit szeretne! Ezt tegye meg minél szemléletesebben, rajzokkal, képekkel, hogy első pillantásra is áttekinthető legyen a vevő számára, mi fog történni vele azért a pénzért, amit Önnél fog hagyni!

Most ilyenek az ajánlatai? Hány %-uk lesz üzlet?

Hallgasson rám, és ezt az 5 pontot próbálja ki!
Ha megtette, összehasonlíthatatlanul rá fog verni a piaca többi ajánlatára!
Az Öné a nyertes lesz az esetek nagy százalékában!

Szóljon hozzá a témához Ön is!

A csillaggal megadott mezők kitöltése kötelező, de az e-mail cím nem fog megjelenni a honlapon.

1

Ezek tényleg szuper ötletek!

2

Az ötletek valóban jók, de ezt illene ismernie józan paraszti észből mindenkinek. Hogy miért nem ismerik, azaz miért sikeres Erika blogja (miért kell egyáltalán ilyen blog)? Azért mert aki szakmájában otthon van, nem lehet otthon (100%-ban) a marketingben.

Ez a bejegyzés azért tetszett nekem, mert nem arról a lufiról szól, amelyet vevőszerzősnek hívunk, hanem a majdnem vevő vevővé konvertálásáról szól.

(Nekem nem tetsző vevőszerzés alatt azt értem, amikor a kezdő vállalkozó elhiszi, hogy országos ismertségre tehet szert és sorba fognak állni az ügyfelek a 3. napon. Pláne ha ő az 567., aki ugyanazt a terméket árulja)